Kefalonie 5 – nejkrásnější pláže

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Kefalonie » Kefalonie 5 – nejkrásnější pláže

Nejdelší kamenný most na světě v Agrostoli

Ráno jdu na pláž, dnes moře a obloha opět čarují neskutečná panoramata.

Kounopetra, ráno, pláž

V 10 hodin stíháme trajekt do Agrostoli. Počasí opět nic moc a tak místo další pláže volíme návštěvu botanické zahrady.

na trajektu do Argostoli

Botanická zahrada Agrostoli

Nikde ani živáčka, vstupujeme do zahrady zaplatíme vstupné 5 EUR. Zahrada, z našeho pohledu, je dost nudná a fádní. Vše je suché, žádná květena, možná jsme příliš zhýčkané nádhernými zahradami v Česku.  Zahrada se nachází v opuštěném olivovém háji poblíž hlavního města Kefalonie. Kefalonia Botanica byla založena v roce 1998 z iniciativy Focas-Cosmetatos Foundation.

botanická zahrada v Argostoli

Jejím původním cílem bylo zachování a zobrazení divokých a endemických rostlin Kefalonie a podpora environmentálních problémů. Zahrada má rozlohu 10 000 m2 /nám připadla teda dost malinká/. V roce 2008 bylo vytvořeno umělé jezírko o objemu 500 m3 vody. Tento vodní zdroj se středomořskými vodními rostlinami a rybami regulujícími komáry rozšiřuje a obohacuje oblast otevřenou pro návštěvníky a přidává k obsahu environmentálních vzdělávacích aktivit. Funguje také jako cenný rezervoár v případě požáru.

V zahradě Cephalonia Botanica by se měl návštěvník dozvědět o velké rozmanitosti původní řecké flóry. Přestože je Řecko rodištěm největšího počtu endemických druhů v Evropě, má pouze čtyři botanické zahrady. Samotná Kefalonia dala vzniknout endemickému druhu jedle Abies cephalonica a fialce Viola cephalonica, které mají v zahradě čestné místo.

Drapano Bridge – Bossetův most

Z botanické zahrady sjíždíme k hlavnímu městu. Rády by jsme přešly dlouhý most, který je pod námi. Zaparkujeme v obci Drapano a jdeme po nejdelším kamenném mostě  na světě. Má délku 690 metrů. Most navrhl v první polovině 19. století Charles de Bosset, švýcarský inženýr ve službách britské armády. Most odděluje lagunu Koutavos od zálivu Lassi. Později byl vedle mostu postaven obelisk – pomník Radikalů, pomník postavený na počest Britů. Pomník je symbolem svobody a stal se jednou z dominant města.  Po rekonstrukci v roce 2013 slouží most jen pro chodce.

Argostoli nejdelší kamenný most na světě

Pláž Megas Lakos

Počasí je opravdu mizerné a tak se před proudy vody schováváme do auta a vracíme se zpět, popojedeme na další krásnou pláž v blízkosti  osady Xi, pláž Megas Lakos. Trochu se umoudřilo počasí,  jdeme na malebnou pláž s červeným pískem, vykoupeme se a pak si dáme malý drink přímo u vody pod plátěným přístřeškem. Opět začíná pršet a tak si slibujeme, že se se určitě vrátíme nejen na krásný západ slunce, ale i na dobrou večeři v baru nad pláží s krásným výhledem. Moc pěkné místo.

pláž Megas Lakkos

Pláž XI

Cestou „domů“ zastavujeme ještě na velmi známé pláži – Pláž XI. Jsme v malé osadě, která vznikla u stejnojmenné krásné pláže s červeným pískem. Jsou tu dva hotely i menší vilky na ubytování.  Bílé skalní útvary a červený saharský písek vytváří ojedinělý přírodní celek. Tato pláž každoročně získává modrou vlajku EU. Ale na nás je to tady už moc „turistické“ i když pěkné. Projdeme se po pláži a pak už pospícháme k „nám“ do Kouna Petry.

pláž Xi

Crystal Villas

Těšíme se na západ slunce u Crystal Villas, vzdálené od nás asi 15 minut chůze. Jsme tu úplně samy.  Divoká krása scenérie zapadajícího slunce  v kombinaci se zvuky vln a sklenkou dobrého červeného vína je krásnou tečkou za dnešním dnem.

západ nezápad v Kounopetře za přístavem