Madeira 2023 – Leváda da Serra do Faial 5

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Portugalsko » Madeira » Madeira 2023 – Leváda da Serra do Faial 5

Machico

Je sobota a autobus  ze Santa Cruz do Camacha dnes nejede. Objednáváme tedy BOLT  /Santa Cruz –  Camacha – 11,5 EUR/. Camacha je dost v kopcích, je to samá serpentina a zatáčka. Jsme v centru městečka na náměstí Largo da Achada  a řidič nás vyhazuje u kostelíka,  v nadmořské výšce  cca 700 metrů.  Tady je i konečná autobusů /nejvíce jich v týdnu jezdí přímo z Funchalu/. Z jižního okraje náměstí je pěkný výhled na Atlantický oceán. Uprostřed náměstí je  pamětní  deska, na tomto místě se v roce 1875 hrál poprvé fotbal na portugalské půdě. Camacha   leží  14 kilometrů severovýchodně  od Funchalu. Hledáme směrovky na levádu.  Z Camachy  vedou levády na obě strany, my vybíráme Levádu da Serra do Faial.

Leváda da Serra do Faial

Projdeme městečkem kolem dalšího kostelíka a jdeme stále do kopce. Po pravé straně jsou pod námi malé vesničky a pěkné výhledy. Téměř na vrcholu uhneme doleva, kde je označená tabule se směrovkou na levádu. Pokračujeme ještě mezi domy, které leváda lemuje,  a za chvíli vstupujeme do „čarovného lesa“.

Levada da Serra do Faial

Čarovný les

Mlžný opar nad lesem, šťavnatá zeleň kolem nás. Sem tam už vykvétá v záplavě zeleně  modrý agapantus /kalokvět/, někde zelenou prosvítí oranžovočervené květy. Po obou stranách, cestou kolem levády, nás obklopují vysoké stromy eukalyptů. Hladina vody je  místy poseta  červenými květy.  Les  se chvílemi obmění v  louku  a cesta v některých místech křižuje hlavní silnici a pak se zase ztrácí v lese. Bahna tady je po deštích  více než dost a tak to i  dost klouže. Má to výhodu, že cestou potkáme jen minimum turistů.

Při křížení jedné z hlavních cest začíná docela slušně pršet. Nedá se nic dělat.  Stáčíme se tedy po hlavní  směrem na Funchal a scházíme prudkými sestupy s pěknými výhledy.  Chvílemi prší, chvílemi se rozjasní obloha. Zastavujeme v jedné z malých restaurací z vyhlídkou. Dáme si skvělou rajskou polévku, česnekový chlebík  a točené pivo.

Levada da Serra do Faial  je  polodenní, turisticky nenáročná a pohodová trasa /pokud se teda nebrodíte v bahně/ sestup dolů je možná nejtěžší.

Na jednom z parkovišť  pod námi stojí taxík, za 12 Eur nás vezme zpět do Santa Cruz.