Madeira 2023 – Machico 3

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Portugalsko » Madeira » Madeira 2023 – Machico 3

Výstup na Pico Do Facho

Ráno nastupujeme v Santa Cruz  do „našeho“ autobusu č.113.,  který nás doveze do městečka Machico. Projdeme městečko, navštívíme informační centrum, které se dost těžko hledá /nachází se v parčíku vedle pošty/  a pak jdeme na zdejší raritu „písečnou“  pláž Praia de Machico.

Machico

Pláže Praia de Machico a Praia de S. Roque

Nejdříve přecházíme po původní kamenité pláži Praia de S. Roque. Obě pláže spolu sousedí. Pláže mají zázemí, jsou tu toalety, převlékárny, sprchy. V létě zřejmě i občerstvení a káva. Praia de Machico je uměle navezená  pláž se světlým pískem.  Písek sem byl dovezen z Maroka.   Pláž  je  asi 100 metrů široká a  je částečně chráněná vlnolamem. Voda je i teď na začátku března teplotně snesitelná a ve vodě je nás více. Přispívá k tomu i příjemné slunečné počasí.

Praia de S. Roque a Pláže Praia de Machico

Přímo z pláže můžete sledovat přistávání letadel na nedalekém letišti.

Pláže Praia de Machico

Pico Do Facho

Den ještě dávno nekončí a tak se vydáváme na malý výlet  kolem Machica. Jeden zdejší muž nám řekl, ať zkusíme Pico Do Facho, že je to jeho nejoblíbenější  trasa na pohodu a výhledy tady v okolí. Když vidíme vysoký kopec s vysílačem nad námi, tak si říkáme, tamtudy určitě ta trasa nevede….:-).

cesta z výhledy zPico Do Facho do Machico

Přejdeme most nad pláží a silnici a značenou stezkou se vydáváme mezi domy směrem vzhůru. Kolem malé levády, políček, pracovních chýší stoupáme stále výš. Výhledy po celou cestu jsou více a více famózní. Zdá se nám, že stoupáme po vrstevnicích, a pak vidíme zelené kovové schodové  žebříky na kopci. No a tak stoupáme a stoupáme až jsme těsně pod vysílačem. Je tu několik lidí a auta i parkoviště… sluníčko docela pálí a my zpocené a šťastné jsme na vrcholku. Významně pokukujeme po ostatních, kteří nechápou, kde jsme se tady vylouply. Dáme si zaslouženou svačinku a pití a kocháme se.

výhledy z na Pico Do Facho

Vrchol Pico de Macho se nachází v nadmořské výšce 325 metrů, vyhlídka pak  280 metrů nad mořem, odtud  vidíme panoramatický pohled na  oceán,  Ponta de São Lourenço,  horské vrcholy střední Madeiry, Machico, letiště i ostrovy Desertas (Ilhéu Chão, Deserta Grande a Bugio). V dobách minulých se na vrcholu Pochodňové hory zapalovaly ohně, které varovaly obyvatele před příchodem nepřátelských plavidel a pirátů.

Z vrcholu se dá pokračovat a navázat na další trasu a levádu. My se ale vracíme zpět. Cesta  na  vrchol Pico de Macho z Machica může být  okružní a tak zpět  sestupujeme  kousek po silnici, poté odbočujeme doleva  z druhé strany nad Machicem. Sestupujeme po louce, kolem malých políček, pasou se tady kozy i ovečky. Celá trasa, s postupným stoupáním a pak sestupem,  je dlouhá asi 4 km. Přicházíme do obydlené části  až na prostranství u malého  kostelíku. Tady si v restauraci dáme studené pivo, možná  i dvě.

Machico

Přístav  je místem, kde poprvé přistáli  v roce 1419 objevitelé ostrova Madeira. Najdete tady nejstarší  kostel  Capela dos Milagres. Podle legendy tady objevitel  Zarco našel kříž s vyrytými jmény dvou anglických milenců, ti uprchli v roce 1370 z Bristolu a za bouře ztroskotali. V malém přístavním městečku Machico se nachází také farní kostel z 15. Století, kaple Sao Roque a malá pevnost Forte do Amparo. Město má nejen svojí písečnou pláž, ale také je centrem a výchozím bodem  na řadu levád.

K autobusu je to kousek, odtud se vracíme zpět do Santa Cruz.