MEXIKO, GUATEMALA, HONDURAS, BELIZE 1

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Mexiko » MEXIKO, GUATEMALA, HONDURAS, BELIZE 1

Chiapa de Corzo.

Po loňském výletu do Ekvádoru, jsme se s Jankou dlouho rozhodovaly kam letos vyrazit za dobrodružstvím. Nakonec zvítězila Guatemala a okolní státy. Měly jsme 3 týdny volna a kupu nápadů.

23.3. Ještě ráno musím do práce a Jana jede vlakem z Bratislavy. Sešly jsme se u mě doma a po kafíčku a sprše jsme hupsly na bus 119 a jedeme na letiště Ruzyně. Letíme do Madridu, dál do Mexika City a končíme v Chiapasu (nejchudší oblast Mexika). Finální destinace je Tuxtla Gutiérrez. V letadle společnosti Iberia jsme měly celkem pohodlí, protože jsme seděly na čtyřce a vedle nás bylo volno. Jen tak z legrace, ještě než začali nosit večeři, tak si říkám, dala bych si masové kuličky v rajské omáčce a oni mi je opravdu dali, brala jsem to jako dobrý začátek cesty. Máme sice možnost koukat na mini TV, ale je tu jen jeden film a ze sluchátek je slyšet jen praskání. Protože jsem vstávala do práce ve 4 ráno a měla za sebou dvanácti hodinovou službu a let je v noci, snad jsem i na několik minut usnula.

24.3. V Mexiku nám dorazily kufry. Docela byl problém se dostat do Tuxtly, let byl vyprodaný a ten další také. Bylo to stresující, ale nakonec někdo nepřišel a tak jsme se dostaly na ten první let. V Mexiku bylo chladno, ale v Tuxtle na nás dýchlo teploučko. Jsme už hodně unavené a tak bereme taxi do městečka Chiapas  de Corzo. Je to docela dost za taxi 240 pesos. Dojely jsme do prvního hotelu, co nám poradily na letišti, a byl opravdu pěkný. Hotel Ceiba. 660 pesos za noc. Bylo to předražené, ale už jsme neměly sílu něco hledat. Hlavně nám i recepční lhala, že tu jiný hotel není a prý ani restaurace. Jen ta jejich a tu otvírají až večer.

Chiapa de Corzo

Ceiba (Seiba) je názvu gigantického tropického stromu Ceiba Pentandra. Stromy rodu Ceiba rostou především v deštných pralesích, ale i v suchých tropických oblastech Mexika. Patří mezi vůbec největší stromy rostoucí v tropických pralesích a největší z nich dosahují výšky až 60 metrů. Charakteristickým znakem tohoto stromu je velká koruna. Starověcí Mayové věřili, že strom Ceiba stál ve středu země a spojoval svět pozemský se světem nadpozemským. Dlouhé, silné popínavé rostliny visící z jeho mohutné koruny pak měly zajišťovat spojení mezi skutečným světem a světem duší, které přebývaly nad ním.

Mexiko Chiapa de Corzo

Na náměstí stoji hned vedle kašny velmi starý strom Ceiba s názvem La Pochota. Posvátný mayský strom Věků.

Mexiko Chiapas de Corzo

Na hlavním náměstí v Chiapa de Corzo, stojí impozantní kašna La Fuente Colonial. Je zmiňovaná též jako La Pila. Jedná se o jednu z nejpozoruhodnějších památek 16. století v Mexiku. Dokončena v roce 1562  stavitelem Fray Rodrigo de Leon a je ukázkovým příkladem Hispano-maurského, nebo Mudéjar  stylu rané koloniální architektury v Novém světě.

Osmiboká konstrukce, nyní pečlivě obnovena, je tvořena výhradně z oranžových cihel, tvarovaných pro dekorativní efekt.Opěrné oblouky a osm arkádových stran fontány jsou zastřešeny velkou kopulí. Kašna je ve tvaru koruny království Kastilie a Aragonu. Lidé se zde scházeli a brali si v kašně užitkovou vodu.

Chiapa de Corzo je malé město. Leží na západu centrální části Mexického státu Chiapas.

Kostel a bývalý klášter Santo Domingo. Iglesia de Santo Domingo byl postaven v roce 1572 a je stále otevřený.

Nevypadá na první pohled velký, ale je obrovský, téměř městský blok. Jeho husté bílé zdi a vysoké dřevěné trámové stropy jsou dokladem dokonalé řemeslné práce z dřívějších dob. Hlavní zvon pochází z roku 1576  a byl odlit ze stříbra, mědi a malého kousku zlata.  Váží asi 5 tun.

Původní obyvatele Chiapasu de Corzo byli Mayové. Patřili do etnické skupiny Soctona Nandalumi. což znamená „voda, která běží pod kopcem“, přišel do tohoto místa kolem roku 1000 před naším letopočtem.
Bojovali statečně proti španělské přesile až do doby, kdy přijel nenáviděný Pedro de Alvarado, a zahájil tak agresivní vyhlazovací boj, že místní obyvatele téměř vyhubil. Když byli Mayové nakonec poraženi, mnoho z nich raději skočilo do kaňonu Sumidero, než by se vzdali. Kam jedeme zítra ráno. Cestu lodí si objednáváme u místní cestovky.
Za dnešek jsme toho stihly dost a už jdeme do hotelu spát. Sedly jsme si na chvilku k bazénu a já si chladila nohy. Bylo velký vedro. V 5pm padáme téměř do mdlob.