Loučení s Baganem MT 23

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Myanmar /Barma/ » Loučení s Baganem MT 23

Drnčí budík. Je pět hodin ráno. I když chtění je veliké, lenost opět zvítězila. Vracíme se zpět do postele a za chvíli nevíme o světě.Ven vyrážíme až v 11 hodin. Naše elektrokola trochu trucují a zadek i ruce mě dost bolí. Jedeme na pagody, které jsme ještě neviděli. Slunce zase pěkně připaluje, jedeme kolem stěny starého  Baganu až na břeh řeky. Tady pod vysokými stromy v „lepším“ hotelovém komplexu  Bagan Thande Hotel.Vydržíme tady celé dvě hodiny, odpočíváme a kocháme se příjemným výhledem na řeku Ayeyarwadu.

Míříme ještě do přístavu na břeh řeky Ayeyarwady. Lodě připlouvají a odplouvají. Lidé nastupují  a vystupují s velkými i malými náklady. Velké plochy keramických obrovitých váz  kopírují břeh. Je krásné pozorovat ten tok života a proud plynoucí vody. Popojedeme o několik ulic dále, ve stínu pod stromy je rohož, vedle džbán s vodou. Jak se dovíme, takto připravené místo pro odpočinek i s pitím se připravuje pro pocestné a unavené lidi. Vodu nepijeme, ale na rohož se (k pobavení Barmánců) položím. Ani se mi nechce vstávat, je tu příjemně.

žena s cigárem

Stihneme projet ještě několik pagod.  Rozloučit se západem slunce nad Baganem míříme k pagodě Shwesandaw Paya, kterou jsme návštěvu města začali. Je tu teď mnohem, mnohem více lidí než to první ráno. Přijíždějí autobusy, rikši, motorky. Neskutečné davy  lidí. Atmosféra je, ale příjemná. Lidé posedávají na okrajích stúpy a všichni si užívají  netradiční závěr dne. Slunce už ukazuje rudou tvář a za chvíli je konec podívané. Po západu slunce se rychle stmívá a tak máme trochu problém se najít. Jdu se ještě podívat na „Karenky“ ženy s dlouhými krky, které pro turisty ukazují nejenom své obruče obmotané kolem svých útlých krků a kolem zápěstí.

Shwesandaw Paya
Bagan

Konec naší návštěvy v Baganu. Končíme v tajuplném městě plném historie , ve městě mnoha kontrastů. Jdeme ještě naposledy do restaurace Černá růže ( adresa: No. 75 D, Banyadala Road Bagan Myanmar), která je naproti našemu hotelu. Pokud navštívíte Nový Bagan, doporučuji, tuto celkem skromnou, ale výbornou restauraci!

západ slunce Shwesandaw Paya

Uleháme kolem 22 hodin, ráno ve čtyři vstáváme. Šílené. Zítra nás čeká cesta do Mandalay.