Nový Zéland 1: Enjoy New Zealand!

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Austrálie a Oceánie » Nový Zéland » Nový Zéland 1: Enjoy New Zealand!

První setkání s maorskou kulturou, subtropický les, stopování. Tak bych stručně popsala naše první novozélandské dny, které jsme strávili v regionu Northland. Ten se rozkládá severně od Aucklandu, ze kterého je to na Cape Reinga, nejsevernější bod Zélandu, bezmála 430 kilometrů. Dost bylo geografie a teď pěkně popořádku.

Auckland

Do Aucklandu  jsme se dostali 16hodinovým letem z horkého Kataru. Pro tělo to byl několikanásobný šok. Teplotní rozdíl zhruba 25 stupňů + den a noc naruby = pásmová nemoc, jejíž příznaky popisuje Wikipedie jasně: únava, dezorientace, iracionální chování. Abychom se těmto nepříjemnostem vyhnuli, trávíme prvních několik hodin u protinožců převážně nenáročným povalováním.

Následující ráno, poté co s radostí zjišťujeme, že jsme většinu nebezpečných symptomů překonali, se vydáváme zařídit potřebné – SIM kartu, hut pass (ten nás opravňuje využívat následující měsíce horské bivaky), kupujeme základní potraviny. Jakmile máme hotovo, utíkáme z města. Stopujeme do vesničky Orewa a vydáváme se po pláži dále. Kolem nás pobíhají rozesmátí důchodci s tyčkou v ruce a cosi ryjí do písku. Veselá starší dáma na nás mává, ať jdeme k ní. “Dnes je Mezinárnodní den poezie, pojďte si přečíst mou báseň,” ukazuje pyšně tyčkou do písku. “Interesting!” chválíme snad přesvědčivě její báseň à la láska páska, a kulturně obohaceni pokračujeme dále.

Whangarei

Sérií stopů se dostáváme až do největšího města Northlandu, Whangarei. Zde přespáváme přes Couchsurfing u sympatického stavitele lodí Scotta.

Se Scottem

Další den ráno vyrážíme s naším dočasným opatrovníkem na blízkou horu Parihaka, kde stojí zbytky původního maorského osídlení. Scott nám popisuje zélandskou historii a učí nás jíst konce černých šlahounů rostliny Kareao, kterými se od té doby cpeme při trecích skrz pralesy, kde ta šťavnatá nasládlá pochoutka roste. Z opatrovníka se stává taxikář a veze nás kousek za město k jeskyním Abbey Caves.

Výhled z kopce Parihaka

Přeskakujeme několik balvanů a míříme dál pod povrch. Nad hlavou nám svítí tzv. glow worms, Arachnocampa luminosa, zkrátka světélkující červíci. Jejich kolonie vytváří iluzi noční oblohy. Opravdu nebeská podívaná. Fotíme se s červíky a vracíme se zpátky nohama na zem. Cestou “domů” (tedy do Scottovy garáže na loď, kde je malý pokojíček, ve kterém spíme, on sám nocuje na lodi) míjíme velkolepé Whangarei Falls. Po společné večeři a diskuzi o české i zélandské politice, (trávě), hudbě a cestování uleháme do spacáků.

Whangarei Falls

We are Anna and Zdenek from Prague

Brzký budíček, po kterém nás čeká několik stopů. Zastavují nám různé typy lidí, od farmářů přes manažery až po opraváře aut. Všechny, kromě japonských seniorů v luxusním Porsche, zajímá odkud jsme, co děláme a jak dlouho jsme na Zélandu. Téměř bez rozmyslu po několika hodinách v různých autech opakujeme, že we are Anna and Zdenek from Prague, Zdenek is elementary school teacher a já student, a že tu jsme teprve několik dní, ale před námi jsou three months, takže máme plenty of time here. “So enjoy New Zealand!” loučí se s námi většina šoférů (japonští Porschisté jen ztlumili skotské národní písně, aby řekli gudbaj). A tak mažeme dál na sever a užíváme si milosrdnosti Novozélanďanů.