Původní lávka pro pěší v Dobřichovicích byla zcela zničena během povodní v srpnu 2002 . Stavba nové lávky byla dokončena v roce 2003 díky dotaci z fondu PHARE z MMR ČR . Lávka opět spojila Anglickou a Všenorskou ulici. Nová lávka má lepší parametry , kvůli eventuální další velké vodě , ale je to i lávka , která je na estetické a technické úrovni hodné začátku 21. století.
Návrhy vycházely ze stanovisek Povodí Vltavy i normy, aby dolní mostovky nové lávky byla min 0,5 m nad hladinou 100 leté vody, jejíž kótu Povodí stanovilo v místě lávky na 204.75 m. Bylo přihlédnuto i k požadavku, aby lávka měla , co nejméně pilířů, aby byla širší než ta původní. Nakonec byla přijata koncepce ocelové lávky, zavěšené na lanech na jednom centrálním pylonu. Projekt zpracovala kancelář TopCon servis s.r.o. , která projektovala i most v Dobřichovicích v letech 1995/96.
Nová lávka nenese žádné inženýrské sítě, protože sítě, které byly umístěny na zničené lávce (kanalizace a telefon), byly přesunuty do shybky pod řeku. Celková délka lávky je183,80 m, rozpětí jednotlivých polí je88 a92 m, šířka konstrukce3,40 m, šířka průchozího prostoru je 3,0m. Výška mostu nad terénem je cca9,5 m. Spodní stavba se skládá ze dvou břehových opěr z monolitické železobetonové konstrukce založených na mikropilotech a z jednoho středového základového bloku pod pylonem, založeného opět na pilotách. Základový blok je tvořen monolitickou železobetonovou konstrukcí obloženou žulovými kvádry proti poškození od nárazu ledových ker. K základu jsou pomocí kotevních šroubů připevněny ocelové stojky pylonu. Ocelový pylon je ve tvaru písmene „A“ a má výšku nad betonovým pilířem34,60 m. Obě větve pylonu jsou ve dvou úrovních propojeny příčnými ztužidly. Vodorovnou konstrukci tvoří dva ocelové svařované symetrické profily tvaru „I“ tlouštky 1150mm s oboustrannými výztuhami. Most spočívá na třech dvojicích ložisek na obou opěrách a na pylonu a závěsech. Závěsy jsou vytvořeny z 16 lan a jsou zakrytovány. Mostovka je železobetonová deska pokrytá izolační protiskluzovou stěrkou, která bude dokončena na jaře 2004. Na obou koncích lávky jsou dilatační zařízení. Lávka je opatřena ocelovým zábradlím ve výšce1,3 mnad mostovkou. Protikorozní ochrana ocelové konstrukce je vytvořena čtyřvrstvovým nátěrem tlouštky 320 mikrometrů. Barva je modrá, zábradlí červené, vytvářející optickou podélnou linku. V zábradlí je uloženo osvětlení lávky. Lávka je určena pro pěší, pro ruční vozíky nebo cyklisty. Proto je na obou koncích opatřena nerezovými zábranami k zamezení vjezdu automobilů. /viz zdroj:internet/
22 km od centra Prahy , na obou stranách řeky , leží obec Dobřichovice – pomyslná brána do Českého Krasu , atraktivní trasa na oblíbený Karlštejn a obec zasazená do malebné přírody Brdských lesů a romantické Berounky. Dobřichovice jsou i zastávkou pro velké množství cyklistů a turistů , protože tudy vede několik zajímavých a pro turisty lákavých turistických a cyklistických stezek. Dobřichovice jsou určitě i zajímavé svojí pěknou architekturou původní i moderní . Najdete tady i sportovní základny pro různé sporty a aktivity, moderní tenisovou halu, park , kde můžete relaxovat a děti zde najdou hrací objekty. Několik minut od parku je alej – sochařské sympozium. Dobřichovice jsou i domovem pro spousty Pražáků, které zde mají své chaty a víkendové domy se zahradami, které lemují Berounku z obou stran. Dobřichovicemi probíhá frekventovaná železniční trať , která v rychlých intervalech dopravuje obyvatele do centra Prahy nebo směr Beroun.
Přidat komentář