Peru 1

LIMA

Tak teď to všechno opravdu začíná. Jsem v letadle do Limy. Pokud nespadne letadlo, tak se podívám na místa, o kterých jsem jen četla a nikdy opravdu nedoufala, že se to skutečně podaří. Letěla jsem z Ruzyně 8.5. 2008 večer a prochodila jsem celou noc na Londýnském letišti.. Moc to nedává smysl létat sem a tam, ale zájezd začínal v Londýně a nechtěla jsem riskovat, že mi selže spoj. Letiště bylo celou noc zoufale opuštěné, jen uklízecí četa občas prošla okolo mě. Naštěstí byl celou noc otevřený Starbucks a káva a voda mi pomáhala přežít dlouhou noc. Vzpomínala jsem na syna, že byl praktický a myslel na to, že budu potřebovat pár liber a dal mi je na cestu.. V 5,30 už jsem odbavená a strašně unavená. Let do Amsterdamu mi utekl velice rychle, asi jsem usnula.

Peru lima

Přelétáme Atlantický oceán. Mám nějaký problém s klimatizací a je mi velice chladno. Nohy mi začínají otékat, jsou jak válečky. No, není divu, jsem už druhý den na nohách. Rozrušením nemohu usnout ani koukat na filmy. Naštěstí jsem si vzala nějaké časopisy a tak si čtu, ale stejně moc nevím o čem. Jsme v Peru , po 13. hodinách přistáváme! Při výstupu z letadla jsem se  skamarádila s Beatem . Je mu asi 25 let a je ze Švýcarska Na celou skupinu čekal minibus a odvezl nás do hotelu. Přidělili mi pokoj s Britkou Ivone, bude moje roommate po celou dobu zájezdu. Je skoro stejně stará jako já, introvert a samotář, myslím že nám to bude vyhovovat. Skupina se odebrala na seznamovací večírek, já sotva stála na nohách, šla jsem spát, seznámím se zítra.

1O.5.

Ve 4 hodiny ráno mi volal synek Měla jsem velikou radost, že na mě myslel a že ho slyším .Probudila jsem se už v 6 ráno, nemohla jsem dospat. Bohužel máme na Limu jen pár hodin a neuvidím Archeologické muzeum a muzeum zlata.V hotelu nám naservírovali výbornou snídani, plno druhů ovoce. Autobus hned po snídani čekal před hotelem a jedem na prohlídku Limy. Moc si od toho neslibuji, je pod mrakem a očekávám špinavé město. Velké překvapení je , že Lima je čisté a  upravené město. Později jsem se dozvěděla, že se očekává veledůležitá světová konference a tak se Lima předvedla v dobrém světle.

Lima

Centrem Inků bylo Cusco, ale Španělům více vyhovovalo podnebí a nadmořská výška v Limě. Pizarro, také potřeboval přístup k moři. Vybral místo v ústí řeky Rimac a nové město založil 5. ledna 1535  a dostalo jméno Ciudad de les Reyes na počest Tří králů (město založeno na jejich svátek). Ulice a náměstí byly vytyčeny v typickém španělském mřížovém stylu. Město se brzy rozrostlo. Pouze španělské jméno nepřetrvalo. Ke konci 16. stol. Se město vrátilo ke svému domorodému názvu Lima. Lima leží na okraji pobřežní pouště. Žije zde 1/3 obyvatel Peru. (28 milionů obyvatel má celé Peru). Je obklopeno chudinskými slamy. V roce 1746, byla Lima zničena zemětřesením. Na hlavním náměstí Plaza de Armád je na východní straně La Catedral z roku 1555. Byla silně poničena zemětřesením v roce 1687 a dalším v roce 1746. Vystavěli si okamžitě novou.

V 90. letech 20. století, probíhaly vášnivé debaty o pravosti ostatků, a to poté, co se v kryptě našla dvě těla a jedna oddělená hlava od těla. Později vědci zjistili, že Pizarrovo tělo bylo probodnuto a k němu patřila ta oddělená hlava. Hlavu a tělo složili do jednoho kusu a navrátili do hrobky. Musel být „opravdu oblíben! Pizarrova jezdecká socha, původně umístěná na náměstí, byla na protest Peruánců přemístěna na méně atraktivní místo.V kapli se nesmělo fotit bleskem. Počkala jsem až průvodkyně odejde a musela jsem si pár fotek udělat. Nemohla jsem odolat.

Pak jsme šli do kostela Františkánů. V podzemí je pochováno 70 tisíc mrtvých. San Francisco je nejlépe zachovaný koloniální kostel, baroko s maurskými vlivy. Než jsme šli na prohlídku, fotila jsem venku holuby a skupina se mi ztratila a to hned první den. Začala jsem panikařit. Vedle sebe stály dva kostely. Nevěděla jsem do kterého šli. Nacpala jsem se k jiné skupině do San Francisca a chodila sama po sálech, nádvořích, zašla jsme i do  krásné knihovny. Jak jsem tak bloudila sama, nikde ani noha, jsem měla nepříjemný ,ale o to více dobrodružný pocit. Nakonec  jsem všechny našla  v katakombách. Propásla jsem prohlídku, ale zase jsem si prošla místa, kam se ostatní turisté nedostanou.

V Limě málokdy svítí slunce. Obloha je šedá a Pacifik také.