Polský Balt autem 1 – Miedzyzdroje

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Polsko » Polský Balt autem 1 – Miedzyzdroje

Rozhodnutí , že pojedeme na Balt bylo jednomyslné. Spaní v autě až tak jasné nebylo. Zítra je den D pro výjezd a já mám brutální rýmu, teče mi z nosu i očí. Naše cesta je v ohrožení. Beru paralen, čaj a šup do postele. Ani ráno zázrak nepřichází, rýma trochu méně teče a vše padá do krku. I když jsem očkovaná, jdu ještě raději na test.

Volá Gabča a tak je rozhodnuto, za chvíli vyrážíme. Nakonec dáváme do auta matraci /dárek od holek k narozeninám/. Zhýčkaná cestováním v pohodlné Ajčině i Sárky dodávce mi osobák  Opel přijde hodně nepraktický. No, uvidíme! Sárka mi pomáhá připravit nejen auto, křesílka , stoleček, vařič , ale i moskytiéru/ ta se fakt bude hodit!!).

Do navigace dáváme náš první cíl a to jsou polské Miedzyzdroje. Z neuvěřitelných 6 hodin jsme na místě. Cesta přes Německo a Polsko po perfektních silnicích.

Je už se stmívá, když přijíždíme do Miedzyzdrojů. Toto turisticky oblíbené letovisko je plné lidí. Moc nemáme, kde zaparkovat. Nakonec zastavujeme u jedné z krásných vil. K moři je to kousek a tak chvátáme ,aby jsme stihly ještě odlesky zapadajícího slunce.

Molo Miedzyzdroje

Molo

Nadšené, že vidíme moře jdeme po písku ke známému MOLU. A tady to teda žije! Proudy lidí, vůně sladkých vaflí i pečených a smažených ryb, hudba, tanec. Všichni jsme v nějakém transu. Vlny se odrážejí do světleného mola. Molo v Międzyzdroje se nachází uprostřed pláže, v blízkosti amfiteátru. Je dlouhý 395 m a jde hluboko do Baltského moře severovýchodním směrem. Jedná se o železobetonovou konstrukci podepřenou trubkovými piloty velkého průměru. Vstup na molo rámují dvě symetricky uspořádané bílé věže. Od června 2005 má molo v Międzyzdroje status námořního přístavu. Z něj můžete obdivovat výhled na Pomořanský záliv a také vidět světla majáku Świnoujście.

Spaní v autě

Je už hodně pozdě a tak musíme najít místo, kde přespíme. Jedeme městem,  točíme se dokola přes jednosměrky. V jedné z bočních ulic se dá projet až k lesíku. Je tu zaparkovaných několik aut i karavanů. Super. Jedno místo zbývá pro nás.

Vlastně skvělé místo, až na ty komáry!! Okno otevřít nemůžeme a tak na našem maloprostoru v autě je dost nedýchatelno. Navíc je dost vedro, takže  ať je brzy ráno!

U sousedů už bublá káva. Vylezu z auta a vrhne se na mne armáda komárů! Zdravím souseda a ptám se jestli mu Ti komáři nevadí ? Směje se: NEVADÍ a několikrát si dá takovou facku, až to mlaskne!

naše spaní Miedzizdroje

L Wejscie – pláž pro zvířata – sektor L-M

Jsme kousek od pláže a tak se jdeme podívat k moři. Na pláži je docela rušno, Je tu dost psů a jak pak zjistíme jsme na psí pláži, tak proto! Psi jsou bez plavek a tak je následujeme . Ach to je nádhera. Osvěžující, ale určitě ne studený Balt. Ponořené do vody ihned zapomínáme na noční útrapy .

Psí pláž Miedzyzdroje

Promenáda a pláž

Rychle balíme a jedeme do města vyměnit nějaké peníze / jasně v úplně blbém kurzu/. Je neděle a tak se dáme do příjemné restaurace na promenádě. Pozorujeme při kávě šrumec na ulici.

na promenáde

Sluníčko začíná připalovat a tak jdeme přeparkovat auto. Jsme kousek od skvělé restaurace Strzecha. Ptáme se několika Poláků i Němců, zda na místě je možné stát. Svorně odpovídají, že ano!. O několik hodin později je jasné, že NE! Za stěračem máme pokutu a všichni kolem také… Na pláži je opravdu narváno, to jsme snad naposledy zažily kdysi v Bibione. Hlava na hlavě, kovid nekovid! Koupel v moři je báječná , chvílemi to vypadá, že se ani do toho moře všichni nevejdeme.

pláž Miedzyzdroje

Dospáváme noc a na pláži vydržíme asi 3 hodiny.

Restaurace Strzecha

Na doporučení Martina jdeme právě do této rybí restaurace. Je tu plno, ale Gabča nakonec usmlouvá to nejlepší místo. Hodně míst je rezervovaných. Je tu stín, profukuje tu vánek a ještě máme krásný výhled na pláž.

restaurace Strzecha

Naše menu je skvostné: ryby Doršč a ještě nějaká další skvělá rybka , co si nepamatuji název, salát, brambůrky a točené pivo. Koncert pro chuťové i zrakové buňky. Doporučujeme!

Promenada Gwiazd 17

72-500 Międzyzdroje

Polska

restaurace Strzecha

Ještě jedno vykoupání a my pokračujeme směr Rogowo.