Polský Balt autem 2- Rogowo

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Polsko » Polský Balt autem 2- Rogowo

Na písčitých plážích

Je večer, když opouštíme Miedzyzdroje. Míříme směr Rogowo. Vím, že zde jsou další krásné písečné pláže. V Rogowu jsme před lety byli, místo pláží jsme, ale  zažili nezapomenutelný  koncert  na techno festivalu v mlze.

festival Techno Rogowo

Dnes by jsme rády našly spaní někde blízko pláže s výhledem na moře. Projíždíme Rogowo. Napravo i nalevo jsou cesty k plážím i jezeru. K jezeru to ani nezkoušíme, aby nás nesežrali komáři. Cesty jsou ale všechny se zákazem vjezdu.  Jedinou cestu bez značky jsme zahlédly cestou do Rogowa. Vracíme se tedy a sem zabočíme. Cesta je projetá, ale je tu dost písku, tak snad projedeme. Hned za námi přijíždí ještě velké auto. Jsou to Češi, kteří nás zahlédli jak zabočujeme a protože také hledají místo na spaní , sledovali nás. Seznamujeme se a  zůstáváme. No, páni jsme v krásném borovicovém lese, nikde nikdo a pláž na dosah. Zaparkujeme pod stromy a letíme na pláž.  Dobrá zpráva je i to, že komáři až na pár jedinců, NEJSOU!

Večer sedíme na liduprázdné pláži, pozorujeme moře. Na noc dnes zavěšujeme na  otevřené zadní dveře moskytiéru. Krásně se dýchá a dobře spí. Ráno si přivstanu a jdu na pláž. Nádherný bílý písek, nekonečná pláž, jen několik lidí, nádhera. Dýchám mořský vzduch a nahá se vrhám do vln, ach!

pláže Rogowo

Po dobré snídani v „našem“ lese  jdeme na pláž, kde zůstáváme až do večera. Moc se nám odsud nechce, těžko budeme hledat takhle krásné místo. Nakonec vyrážíme.

Rogowo

Přímořské letovisko Rogowo se nachází mezi  pobřežím Baltského moře a severozápadním břehem jezera Resko Przymorskie, 11 km severovýchodně od města Trzebiatów  a 15 km od Kolobřehu, v Západopomořanském vojvodství. Rogowo má několik kilometrů písčitých pláží obklopených borovicovými lesy. Přes Rogowo prochází okresní silnice spojující Rogowo s letovisky Mrzeżyno, Dźwirzyno, Grzybowo a s Kolobřeh.

pláže Rogowo

Jezero Resko Przymorskie

Jezero Resko Przymorskie je pozůstatkem mořského zálivu, který byl od moře oddělen pásem pevniny. Jeho rozloha je asi 600 ha (v závislosti na způsobu a době měření) a průměrná hloubka je asi 1,5 m (maximálně 2,5 m). To vytváří ideální podmínky pro provozování vodních sportů – windsurfingu, plachtění nebo kanoistiky.