Praděd Jeseníky 2

Na Silvestra na Praděd!

Je poslední den starého roku. Být v Jeseníkách byl ten nejlepší nápad. Po celém území republiky hlásí inverzní deštivé počasí a tady nahoře je bílo a chumelí. Slunce jsme ještě neviděly, přesto je tady jako v Ladových pohádkách.

cestou na Praděd

Po snídani vyrážíme směrem na chatu Švýcárnu a pak ještě kus za ní. Dolů scházíme na Ovčárnu, tady je zase chata Sabinka. Je přeci Silvestr, tak proto ty zastávky. Svařené víno nám obtiskne ruměnce do tváří a tak vyrážíme na poslední dnešní cíl a to je Praděd.Potkáváme davy lidí, které přijely do hor lyžovat nebo slavit Silvestra.

z Ovčárny na Praděd

Na obloze vykouklo slunce. Holky sjíždí na bobu kus sjezdovky pod Petrovými kameny. Moc si to užívají, ne vždy stačí zabrzdit a tak několikrát zahučí pod velké smrky. Je sluníčko a začíná být krásné světlo a tak i malý droník (dron), kterého máme s sebou, chvíli krouží nad námi.

Po sjezdovce na Praděd

U rozcestí na „naši“ chatu Barborku, směrem na Praděd,  nám radí milý pocestný, ať to vezmeme rovnou nahoru po sjezdovce, že si to nejméně o kilometr zkrátíme, i když je to více do kopce.

Nad Barborkou směrem na Praděd je sjezdovka, nahoru se můžete nechat vyvézt pomou. My nemáme lyže, takže jdeme pěkně po svých. Na konci sjezdovky pokračujeme podél tyčí až na Praděd. Úžasné zapadající slunce se rychle mění ve tmu a vítr nahoře přináší bílou mlhu. Jsme na Pradědu.

Praděd

Je už zavřeno, jen je otevřená velká hala před restaurací, kde jsou dřevěné stoly a lavice. Je tu celkem plno, máme sebou svařené víno a prosecco. Trochu předčasně, ale přeci jenom oslavíme první Silvestr tady na Pradědu. Na Pradědu je také možné se ubytovat , jak v hotelu tak v ubytovně. Je Silvestr a je jasné, že je zde plno!

Na Barborku to není daleko, ale venku je trochu bílý mordor. Já s Klárkou jdeme dolů kolem tyčí a holky sjíždí s čelovkou na bobech po sjezdovce.

sjezdovka pod Pradědem

Silvestr na Barborce

Zachumelené a šťastné přicházíme na Barborku. Po společné večeři oslavíme Silvestra před chatou. Je skvělé, že tady mimo pár prskavek není žádný rámus z dělobuchů. Naopak z kopce krásně vidíme na dva ohňostroje v dáli.

Happy New Year 2019!

Praděd

Praděd je 1492 m vysoká hora v Hrubém Jeseníku, nejvyšší vrchol tohoto pohoří. Je to zároveň nejvyšší hora Moravy, Českého Slezska i Horního Slezska. Celkově jde o pátou nejvyšší horu Česka, také druhou nejprominentnější a třetí nejizolovanější.

SKI areál PRADĚD – moravský ledovec

Lyžařský areál Praděd – nazývaný „Moravským ledovcem “ láká především svými přírodními krásami a vynikajícími sněhovými podmínkami. Okolní terény uspokojí příznivce sjezdového i běžeckého lyžování od konce října do konce dubna. Vhodné podmínky zde najdou jak začátečníci, tak také pokročilí lyžaři.

sjezdovka pod Pradědem

Na severních svazích Petrových Kamenů je nejvýše položené středisko v ČR : 1235 – 1445 m n.m.

V celém středisku Praděd – Ovčárna funguje jednotný odbavovací systém, tzn. že můžete na jednu permanentku lyžovat v celém areálu.