• Menu
  • Menu

Praha z okna tramvaje

T3

Babí léto nás definitivně opustilo a začal nefalšovaný podzim. Mlha, pošmourno, občasné přeháňky. Zkrátka počasí, do kterého se moc nechce, když člověk nemusí. Společnost Praha Neznámá nabízí v rámci svých vycházek s průvodcem mimo jiné i vyhlídkové jízdy po Praze historickou tramvají T3. Ne vždy jsou ovšem k dispozici vstupenky, nebo člověk prostě nemá čas. Existuje však zajímavá alternativa.

Most Legií

Tramvaj T3

Na jaře 2017 vyjela poprvé do provozu nostalgická tramvajová linka 23. Ta představuje z evropského hlediska naprostý unikát. Tramvaje, které na ní jezdí, Tatra T3, známé nejen díky svým červeným a šedým plastovým sedačkám, navrhl před 60 lety uznávaný český designér František Kardaus. Svou podobou i technickým řešením předběhly dobu. Byly inspirované tramvajemi, které v té době jezdily v Americe. Vyráběly se přímo v Praze a dodávány byly skoro do celého světa. Vyrobeno bylo neuvěřitelných 14 tisíc vozů, díky čemuž byly zapsány i do Guinessovy knihy rekordů jako nejvíce vyráběný typ tramvaje na světě. Po desítkách let provozu sice velká část prošla modernizací, několik vozů se však zachovalo v původním provedení. Nadšenci z řad Dopravního podniku hl. m. Prahy a organizace ROPID tedy zavedli speciální linku, která vozí místní a turisty za krásami našeho hlavního města.

Linka č. 23

Vyhlídková jízda

Trasa retro-linky číslo 23 začíná na pražských Vinohradech, ve stanici Zvonařka. Po chvilce se napojí na trať, kterou mimo jiné obsluhuje i velmi vytížená páteřní linka číslo 22. Z I.P. Pavlova se dostáváme na Karlovo náměstí. To je největší pražské náměstí, kterému vévodí Novoměstská radnice a Kostel sv. Ignáce z Loyoly. Kolem bývalého obchodního domu Máj projíždíme Národní třídou až k Národnímu Divadlu. Z mostu Legií se nám naskytne notoricky známý pohled na Pražský hrad. Projedeme Újezdem. Tady se dá pohodlně přestoupit na lanovou dráhu k Petřínské rozhledně. My ale pokračujeme na Malostranské náměstí, kde můžeme obdivovat barokní chrám sv. Mikuláše, nejvýznamnější barokní stavbu ve městě. Odtud se také nejlépe dostaneme na Karlův most a na Kampu. Letenskou ulicí se dopravíme na Klárov a podél Jeleního příkopu vystoupáme k Letohrádku královna Anny, ke Královské zahradě a na Pohořelec, odkud je to jen kousek na Hradčanské náměstí a potažmo k areálu Pražského hradu nebo do Strahovských zahrad. Zde je možno navštívit například Památník Národního písemnictví či Baziliku Nanebevzetí Panny Marie.Třiadvacítka ještě pokračuje svou cestu Bělohorskou ulicí ke smyčce Královka, kde končí.

Karlovo náměstí

Co je třeba vědět

Kompletní doba jízdy je cca 30 minut. Na kterékoliv zastávce se dá vystoupit, prohlédnout si pamětihodnosti, či jednu, dvě stanice popojít pěšky. Na celé lince platí standardní tarif PID. V současném období jezdí Tramvaj 23 v půlhodinových intervalech po celý týden. Je potřeba připomenout, že nízkopodlažní tramvaje jsou výdobytkem poslední doby, takže například cestování s kočárkem bude na stejné úrovni, jako když jsme v kočárku jezdili ještě my. Pro dny 18.-21.11.2019 je z důvodu výluky provoz linky přerušen.

Čerpáno z: http://retrolinka23.cz/

Martin Pišín

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *