Severní Indie 11 – Raneh Falls

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Indie » Severní Indie 11 – Raneh Falls

Indický Grand Canyon

Po snídani odjíždím se Zuzkou a Marcelkou na vodopády. Moc se mi nechce, nemáme žádné informace o vodopádech a tak mám obavy, že to bude nějakej čurek, kterej teče ze skály.

Raneh Falls, Indie – pokladna

K vodopádům to není pár kilometrů, jak říkala Alita, ale je to dobrých 25 km!  Rikša si drkotá po silnici, jedeme i přes několik vesniček a cesta příjemně plyne. Vodopády se nacházejí přímo na místě, kde začíná svatyně Ken Gharial Sanctuary. Nachází  se severně od národního parku Panna.

Vodopády Raneh

Přijíždíme k pokladně a  ke vstupní bráně do parku. Zakupujeme vstupné, které se počítá na auto /rikšu/, což je 400 rupií + 100 rupií pro gajda. Indové platí samozřejmě asi tak desetkrát méně.

Raneh Falls, Indie

O kus dál zaparkujeme a jdeme na první vyhlídku. To, co se objevuje před námi je neskutečné. Jsme nad mohutnou propastí. Přímo před námi jsou první vodopády, které mají výšku nějakých 30 metrů, o kus dále za bublajícími potůčky jsou další  mohutné vodopády s neuvěřitelnou výškou 60 metrů. Kaňon a skaliska kolem jsou z čisté krystalické /a hodně tvrdé/ žuly v odstínech od šedé, žíhané až po krásně růžovou. Jsme v kamenném království, kde  řeka Ken tvoří 5 km dlouhý a 30 metrů hluboký kaňon – indický Grand Canyon.

Přírodní vodopád spadá na soutoku řeky Ken a Khuddar,  nachází se v okrese Chhatarpur v Madhya Pradesh.  Z druhé vyhlídky je pod námi vidět řeka Ken, která tvoří  jezera.  Později se řeka vlévá do řeky Yamuna.

Úžasné! V období dešťů jsou prý  celé údolí  i skaliska zatopeny masou vody. Vodopády hřmí a jejích síla a hukot musí být neskutečné.

Začíná připalovat slunce a voda pod námi vypadá tak lákavě. Jú, my se chceme vykoupat! Gajd nám ihned náš nápad zakazuje!!! Je to nebezpečné, a už tady několik turistů zahynulo.

Raneh Falls, Indie

Vodopády Raneh, pojmenované po králi Rane Pratapovi, bývalém vládci této oblasti, jsou opravdovým zážitkem. Nedaleko je přehrada Gangau, která reguluje řeku.

Malé Safari

Nasedáme do rikši a pokračujeme dále do lesa, který je nad kaňonem. Jedeme kratší okruh /malé safari/, protože na delší okruh by jsme museli přijet už mnohem dříve ráno. Zahlédneme páva i gibony, antilopy, které se pasou  a  obezřetně naslouchají, jsou tu i krávy.

safari

Něžné květiny i motýli, les má příjemnou až tajemnou barvu. Zastavujeme kus nad řekou, Možná spatříme krokodýla  říčního. Náš průvodce dalekohledem kopíruje řeku, krokodýly  však nevidí. Máme čekat, gajd jde na jiné místo. Za chvíli se pro nás vrací. Jsme opět nad řekou, odkud jsou vidět skaliska. Dostáváme dalekohled a směr, kam máme koukat. Na obrovském šutru opravdu leží obrovský krokodýl.

Raneh Falls, Indie – krokodýl říční

Nádherný výlet.  Čas pokročil a tak se vracíme na hotel. Musíme se sbalit, protože ještě večer odjíždíme vlakem do Agry.