Severní Indie 4 – Vlakem do Váranásí

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Indie » Severní Indie 4 – Vlakem do Váranásí

Stínadla u řeky Gangy

Severní Indie 5

Spát moc nejde, v Dillí je obrovský smog, a tak brzké ranní vstávání  /4.45/ je trochu bolestivé. Věci máme sbalené a za 20 minut míříme k recepci. Jsme v jiné budově než ostatní a dveře jsou zavřené.  Ještě, že nám večer pikolík ukázal další východ. Musíme, ale vylézt všechny patra nahoru až na střechu, kde se dá přejít do druhé budovy hotelu Amax Inn. Všichni už jsou  už připraveni, ale chybí Zuzka s Marcelou. Potřebujeme už odejít, Krystýnka jde pro holky. Zaspaly!!!  No, páni:  jestlipak vlak stihneme? Zuzka s berlema, tak to bude boj o život.

nádraží Dillí

New Delhi Railway

Jedeme rikšami napřed a sejdeme se na nádraží. Trochu vše nepřipravené a chaotické, protože obrovské nádraží má 3 vchody. Kolem nádraží i uvnitř spí spousty lidí na zemi. Ale i tady už začíná být rušno.

Je půl šesté a my se všichni navzájem ztratili. Pohromadě jsme za 10 minut šest, dorazila i Zuzka s Marcelkou, ale chybí Dáša s Jitkou. Také další zpráva je, že naše lístky jsou neplatné. Neéé, riskneme to a vyrážíme na náš perón. Další jobovka je, že prý náš vagón je 1 km daleko. To přeci nemůžeme stihnout!

Prcháme s bágly, Zuzka s berlemi, snažím se jí vzít kufr, doráží na mě nosič z nádraží, že mi pomůže. Nevím, nezdá se mi to, ale kufr s dvěma bágly už nezvládám a tak souhlasím. Jsme u našeho vagónu, jazyk až na podlaze, ale jsme tu! Nosič na mě křičí, že chce 500 ruppií. Se asi zbláznil! Dávám mu stovku a ječím na něj, že mu nedám ani o chlup více. Vypadá dost vztekle, asi mě zabije, ale jsme už ve vlaku. Ani nestačíme obdivovat moderní a čistý vlak, zhroutíme se na sedadla, výpravčí pískne  a vlak vyráží.

Ztracené v Indii

Vloudila se však docela velká chybička, chybí stále Dáša s Jitkou!!!! Alita se jim snaží dovolat telefonem, marně. Jsme z toho dost nešťastní. No, snad to nějak vše dopadne. Uběhne 10 minut, když slyšíme povědomé hlasy a  spatříme v uličce dvě nám povědomé tváře, Dáša a Jitka! Bože,  jak rádi vás holky slyšíme a vidíme. Neskutečné, naše „dámy“ jsou prostě jedničky!

ve vlaku do Váranásí

Z tohoto příběhu je jediné ponaučení: informace mít vždy dopředu ověřené, dobře plánovat a mít vše jasně dohodnuté a taky se z toho neposr.. .

cesta vlakem Dillí Váranásí

Vlak,  AC Chair Car (CC) z Dillí do Váranásí, moderní vlak /asi 3 x dražší než obyčejný First class, takže cca 600 Kč/, kde máme v ceně  i občerstvení.  Po celou dobu nás vykrmují jako by to mělo být naše poslední jídlo v Indii před vyhladověním. Vzdálenost, která nás čeká je nějakých 769 km, což je asi 8 hodin jízdy. Vlak je čistý a servis perfektní. Záchody také ok. Jen škoda, že jsme si hned na začátek našeho cestování  vybrali takovouhle  parádu, další vlaky už tak skvělé nejsou.

Krajina kolem ubíhá, poprvé vidím indický venkov, vesničky, upravená políčka a slumy a odpadky kolem trati. Dospáváme ranní deficit a tak nám cesta příjemně a docela rychle uběhla.

Vlak /jako i ty další, kterými pojedeme/ jsme si včas zarezervovali a zaplatili. Rezervace vlaků je možná přes:  https://www.cleartrip.com.

Varanásí VARANASI JN (BSB)

Nádraží je plné lidí. Před nádražím se snažíme domluvit rikši na náš hotel. Není tu moc na výběr a tak velký RIKŠA-BOSS /šéf/ si nekompromisně určuje sumu a hlavně nás pořád zdržuje. Vejdeme se do tří rikš a na osobu to vychází nějakých 150 rupií.  Hotel Bhadra Kali, do kterého míříme, je u řeky Gangy ve staré zástavbě. Provoz je tak hustý, že snad ani není možný, že jedeme.

Rikša-Boss

Stínadla ve Varanásí

Hotel nikde, když nás rikšáci vyklopí před jakousi branou a že dále nemohou. Vůbec nevíme, ale jak daleko půjdeme, oni tvrdí 300 metrů, ale zlatý voči! Zuzka s berlema a několik dalších zkouší další kolovou rikšu. Šílený hluk a doprava, také spousty krásných a barevných výjevů kolem.

Váranásí

Blázinec! Nakonec se dostáváme  do úzkých uliček, nádherných, ale také plných odpadků, krav, psů, dostáváme se do míst, kde to  voní indickým jídlem nebo čpí výkaly. Jsme prostě, jak říká Gabča, VE STÍNADLECH! Myslím, že jsme urazili nejméně 1,5 km. Jsme u hotelu. Ti, co jeli na rikšách nikde. Přijdou pak postupně až půl hodiny po nás, nebylo to vůbec jednoduché se sem dostat. Ještě 2x přestoupili a ještě 2 x zaplatili a nakonec stejně 300 metrů uličkami došli pěšky.

Bhadra Kali

Už v recepci je hotel velmi sympatický a přátelský. Dostáváme klíče od pokoje. Náš pokoj je nejenom příjemný, prostorný, ale hlavně s úžasným výhledem na staré Varanásí, střechy  a řeku Gangu. Magické místo, čisto a příjemný personál.. Jen nesmíme zapomenout zavřít na balkon, všudypřítomné opice by nám z pobytu udělaly Eldorádo.

Bhadra Kali hotel s výhledem na Gangu

Dáme sprchu a pak už se přemístíme na ohňovou ceremonii na břehu Gangy.