Slovinsko dodávkou /bydlíkem/ 4 – Planina Konjščica

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Slovinsko » Slovinsko dodávkou /bydlíkem/ 4 – Planina Konjščica

Planina Konjščica

Naše noc pod miliónem hvězd končí brzy po 4. ráno. Sedáme do auta a vezeme Ajku do NP Triglav. Odkud si vybrala výstup na Triglav. Je to jen o kousek dále  po řece  Tryglavská Bistrica než je vodopád Peričnik, kde jsme byly přede dvěma dny. Jsme na parkovišti, zastavujeme u  „vrátného“. Moc příjemně nás teda nevítá, zavrčí, že máme zaplatit. My za chvíli odjedeme  říkáme. Dávám vám  5 minut, slovy pět minut!!! To jsme teda nečekaly a tak Ajce vyhazujeme věci na plochu, snažíme se nic nezapomenout, mávneme na pozdrav a odjíždíme.  Jasně, že pak přicházíme na to, že nemá čelovku, snad má větrovku, snad  mapu a nabitý telefon. Jsme domluvené, že nám někdy odpoledne dá vědět, zda stihne dnes sejít dolů anebo přespí na některé z chat a dorazí až zítra.

Ajka – příprava na Triglav

Chtěly jsme si ještě se Sárkou lehnout, ale je krásné ráno, právě vychází slunce a tak jedeme na výlet. První naší zastávkou je městečko Radovljica.

Radovljica

Městečko nad řekou Sávou. Město je známe každoročním pořádáním festivalu čokolády i historií slovinského včelařství i perníkářství. Přes parčík, kde je památník pokračujeme do historického centra města.  Malebné domy, některé  i  ze 16. století, kavárničky a restaurace. Nikde nikdo, má to jediné minus, že si nemůžeme v některé z nich dát skvělou kávu nebo čokoládu. Jsou ještě zavřené. Pokračujeme ke kostelu  sv. Petra a ke kapli sv. Edith Stein.

Planina Konjščica /Konšča/

Původně jsme měly vybranou  Velkou planinu, ale časově by to bylo další 2 hodiny autem a tak jsme se rozhodly pro Planinu Konjščica. I přes tuto planinu volí někteří turisté výstup na Triglav. Konjšica je osada v kopcích na pravém břehu řeky Sávy v obci Litija ve středním Slovinsku. K planině  je to od parkoviště asi 2 km. Cesta vede lesem.  Ke konci zurčí pod cestou potok i malý vodopád. Vycházíme z lesa a před námi se rozvine překrásný pohled na planinu obklopenou horskými velikány. Louky, kde se pase dobytek a je tady roztroušeno několik starých salaší. V jedné z nich je i výrobna sýrů a dalších výrobků.

Planina Konjščica

Sedáme si k největší chalupě, kde jsou i velké dřevěné stoly a lavice. Kolem nás mimo skalisek a pastvin zurčí potok a pohled spočine na mnoha krásných barevných bylinách.Vyšlápneme si na jeden z kopců, odkud je na dolinu ještě krásnější pohled. Máme štěstí, že jsme tu samy a tak si to opravdu užíváme.

Pokljuka

Tam i zpět jedeme pře známé sportovní, lyžařské a biatlonové středisko v Pokljuce. Zrušený světový pohár v biatlonu, který se měl jet v letošním roce je přeložen na příští rok.

Pokljuka je zalesněná vysoká krasová náhorní plošina v Julských Alpách. Je to největší uzavřená lesní oblast v národním parku Triglav. Je 20 km dlouhá a téměř stejně široká. V rozpětí od 1 000 do 1 400 m se nachází kolem 6300 ha lesů, v nichž převažuje smrk.

lyžařské středisko Pokljuka

Ajka nám posílá zprávu, že už vylezla na Triglav a že se bude snažit dojít dnes dolů. My se jedeme se vykoupat k Bohinjskému jezeru.

Je krásné počasí a u jezera je živo. Chceme zamluvit na večer kemp, který tady u jezera je. Máme plno! Chtěly jsme dnes být se spaním v klidu, aby si Ajka odpočinula až přijde dolů.