Švýcarsko 5

Sillerenbühl, Geils a hovnový kopeček na kole

Vstávám v 6 hodin. Všichni ještě spí a já jdu připravit snídani – palačinky. V 7 hodin budím Klárku, která mi pomáhá připravit stůl. Kolem 8 hodiny je vše připravené (palačinky ze 2 litrů mléka…), a tak budíme ostatní. Po snídani si připravujeme věci a kolem 9. vyrážíme na cyklovýlet. Po asi 100 metrech velice prudkého a pro začátek náročného stoupání, zjišťujeme, že jedeme špatně. Hezky si užíváme vyšlapaný úsek a pár kilometrů pod naší chatou odbočujeme vlevo. Stoupání je náročné. Několikrát zastavujeme a čekáme na sebe. Několikrát nám cestu zablokovaly volně pasoucí se krávy, a tak nám nezbývalo nic jiného, než je objet.

Švýcarské Alpy (57)
Vyrážíme z chaty

Sillerenbühl
Po konečné pasáži – překonání štěrkové cesty ve sklonu skoro pravého úhlu (alespoň z mého pohledu), jsme konečně dorazili na Sillerenbühl (1974 m.n.m). Překonali jsme tedy prvních 600 výškových metrů prudkého stoupání. Přímo před námi byla obrovská nafukovací věc, a tak jsme se na ní všichni rozvalili a plánovali kam dál. Z Adelbodenu se sem dá vyjet lanovkou. Můžete si vypůjčit koloběžku, na které poté sjedete zpět do města. Můžete si dokonce vybrat obtížnost trasy (modrá/červená/černá).

Švýcarské Alpy (43)
Výhledy

Geils

Pořizujeme společné foto a vyrážíme dál směrem na Geils (1707 m.n.m). Doplnili jsme energii gumovými medvídky, podívali se do dílny, kde vyrábí modely letadel (Sába byla v ráji) a pak pokračujeme ve stoupání. Dojeli jsme na rozcestí, odkud vedla malá pěšinka někam vysoko nahoru (/na horu). A tak odhazujeme kola a já, Klárka a Jirka šlapeme. Ostatní se jdou podívat na druhou stranu, kde je další vyhlídkové místo, ale není tak náročné se tam dostat. Výhled je úžasný. Chvilku se kocháme a pak sestupujeme zpět dolů. Když už jsme byli skoro dole, vzpomněla jsem si, že jsem tam nechala ležet cyklistické rukavice, a tak se s radostí znova soukám do kopce. Pěkně mě bolely kolena a achilovky. Ale znovu jsem viděla ten krásný výhled, takže to za to stálo.

Švýcarské Alpy (26)
Jirka

Hovnový kopeček
Poté jsme se znovu všichni sešli na rozcestí, odkud jsme se vydali dál po velice nepříjemné cestičce (bahno, lejna, sráz, štěrk,…). Většina z nás kola táhla, jen ti největší borci (Milan, Kuba a Ifča) se snažili projet, ale stejně museli několikrát slézt. Konečně jsme překonali tu příšernou cestičku! Pak jsme vyjeli na „hovnový kopeček“. Kolem se pásla spousta krav, sluníčko hřálo a nás obklopovaly krásné hory. Vyndali jsme předem namazané palačinky s borůvkovou marmeládou a chvilku si odpočinuli. Pak přišla štěrková cesta. Ifča to na svém černém oři sjela a seskákala bleskovou rychlostí. Milan, Kuba a Jirka to taky sjeli poměrně rychle. Klárka a Sába jeli pomaleji a já a Ajka jsme nenechaly věc náhodě a raději jsme kolo táhly.

Švýcarské Alpy (15)
kamarádi

Downhill

Dojeli jsme k chatě, kde jsme si chtěli dát polévku, ale bohužel měli zavřeno. Původně jsme měli v plánu pokračovat do dalšího údolí, přes hřeben nad chatou, ale museli bychom táhnout kola do největšího krpálu po úzké cestičce, a tak jsme se domluvili, že jednou nebude na škodu, když budeme doma dříve. Kolem 16 hodiny tedy vyrážíme dolů po asfaltce. To co jsme celý den šlapali, si teď krásně vychutnáváme a serpentinami svištíme na chatu. Ifča, Kuba a Milan si ještě dávají downhill.

Švýcarské Alpy (41)
Downhill – Milan

Takešiho hrad
Cesta nás dovedla přímo k naší chatě. Všichni jsme se vysprchovali a Sába, Kuba a Milan dojeli pro nákup. Potom jsme si sedli k televizi a dívali se na Takešiho hrad. Když přijel nákup, připravili jsme jídlo a udělali si menší grilovačku. Večer jsme ještě hráli Aktivity a Dixit a pak jsme šli všichni celkem vyřízení spát.