Užijem si Nepál 5 – Pokhara

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Nepál » Užijem si Nepál 5 – Pokhara

Z Chitwanu do Pokhary

Ještě stihneme ranní skvělou kávu v pouliční kavárničce v Chitwanu, uděláme pár temp v bazénu a už čeká  jeep, který nás odveze do Pokhary. Cesta je opět z velké části ve výstavbě a zahalená v prachu. Některé úseky  vedou kolem řeky. Zastávku máme u Muglin bridge, pod ním protéká řeka Trishuli.

Muglin bridge.

Jsme na hlavní dálnici spojující Kathmandu a Pokharu. Po asi 6 hodinách (opět mnohem dříve) než jsme čekali, jsme v malebném městečku Pokhara. Ubytované jsme ve 4. patře hotelu Choice Inn, kousek od jezera. Jdeme na oběd do restaurace  s výhledem na jezero Pheva.  Začíná být docela slušné vedro. Chceme si půjčit motorky a vyjet nad město. Dawovi je stále blbě a tak motorky zavrhujeme a bereme si taxíka.

Chiwa temple Pokhara

Shiwa temple

Jsme na kopci , venku je překrásné světlo a tak obrovská socha Šivy září barvami pod tmavou oblohou. Část nádvoří pod Šivou se ještě stavebně upravuje a je tam vstup zakázán. Máme štěstí, že u chrámu je jen pár desítek lidí. Odtud je vidět na další skvost pagodu Míru, na Pokharu v údolí, ale i na hory kolem, výhled na  pohoří Annapurna, pohoří Machhapuchre, Dhaulagiri, Manaslu a mnoho dalších sousedních hor. Vítr začíná zesilovat a začíná bouřit. Ze silnice dost úprkem běžíme k pagodě. Nechceme zmoknout. Jsme u pagody, pár kapek spadne, je vidět i duha v údolí a opět je odtud parádní výhled do kraje.

Pagoda Míru

Stúpa světového míru, známá také jako stúpa Šanti, je symbolem míru a harmonie. Odtud jsou nádherné  výhledy na Pokharské údolí a jezero Pheva. Jedná se o kopulovitou stavbu, která se často nachází na vrcholcích kopců a nabízí panoramatický výhled na okolní krajinu. World Peace Pagoda je symbolem míru a harmonie a je často navštěvován jako místo meditace a klidu.

Východ slunce na jezeře  Pheva

Je jasné nebe a ranní pohled z hotelového okna je impozantní. K jezeru to máme kousek a tak si nenecháme ujít krásné ráno tady. Lidí je tu kupodivu docela hodně. Barevné lodě na hladině jezera  s odlesky odrážejících se hor,  Anapurny a Machapuchare,  jsou překrásné. Zaplatíme převoz na malý ostrůvek, kde je malý Šivův chrám. Není tu k hnutí a je tu spousty holubů. Vracíme se zpět na břeh.

jezero Pheva Pokhara

Procházíme úzkými uličkami až na hlavní ulici. V malé kavárničce si dáme skvělou kávu. Po snídani v hotelu, kde jsme se dnes vůbec nevyspaly /pokoj u výtahu a noční příjezd řvoucích Indů/, bereme zavazadla a přemisťujeme se na lokální bus, který nás odveze do vesnice, odkud vyrazíme do Australian kempu.

Pokhara

V Pokhaře jsme celkem s přerušením /výlet do Australian Campu/ spaly dvě noci.