Užijem si Nepál 8 – Pikey Peak trek

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Nepál » Užijem si Nepál 8 – Pikey Peak trek

Dhap

V 6 hodin vyrážíme lokálním  džípem směr Salleri. Cesta do Dhapu, kde je dnešní cíl naší cesty, je náročná. Míjíme vesnice, políčka, řeky. Cestou máme několik zastávek na občerstvení, kávu i oběd a toaletu. V autě je dobrá nálada, „naši“ kluci jsou milí a usměvaví. Po 6 hodinách začínáme stoupat do hor. Úzká silnice, protijedoucí náklaďáky míjíme vždy o  pár centimetrů. Řidič kroutí volantem napravo, nalevo, chvílemi má křeče v ruce, jak je to namáhavé.

cesta do Dhabu

Je 15 hodin a konečně zastavujeme v malé vesnici Dhapu, která je v nadmořské výšce 2800 m nad mořem. Ubytované jsme v malém  tea housu. Máme malé pokojíky /jasně, že  bez topení/, záchod /turecký/ je venku pod schody. Třeští mi hlava a tak se jdu zabalit do teplého spacáku. Ajka jde s klukama na nedalekou vyhlídku, nevidí nic, protože je mlha. Večer sedíme všichni ve velké „společenské“ místnosti, zima začíná zalézat do kostí. Konečně se zatápí v kamnech. Dostaneme dobrou večeři a ještě chvíli posedíme.  Kolem 22 hodiny jdeme spát. Mám na hlavě kulicha a těším se až se konečně zahřeju. Představa, že v noci budu muset ven na záchod, je děsivá.

Dhab přivítání
Vyhlídka Changesten

S Ajkou v 6 hodin vyrážíme znovu na vyhlídku. Není to daleko, asi 25 minut do kopce. Je  chladno, ale je jasno. Cesta vede kolem políček, kde se pěstují brambory. Ty se tady sází do jednotlivých jam, na které se navrší kopec hlíny, celé pole je samá boule.  Fouká vítr  a na  zemi je námraza. Jsme na vrcholu, kde plápolají nepálské praporky. Před námi vidíme Pikey Peak i Everest a další hory. Paprsky olizují jejich kontury a je to krása. Vracíme se zpět, výhledy jsou do všech stran.

vyhlídka Dhap

Máme sbaleno, dáme si dobrou snídani, vejce a tibetský chléb. Loučíme se s milou rodinkou, který house obhospodařuje a vyrážíme do Jhapre.

tea house Dhap

Salleri se nachází ve Vysokých Himalájích, 65 km jiho-jihozápadně od Mount Everestu. Leží v horním údolí řeky Solu Khola a v podstatě zahrnuje města Salleri a Phaplu. Okresní správa se nachází v Salleri. Letiště Phaplu se nachází severně od Salleri. Salleri je přístupný po silnici z údolí řeky Sunkoshi. Od konce roku 2014 je Salleri součástí nově založeného města Dudhkunda.