Užijem si Nepál 7- Káthmandú

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Nepál » Užijem si Nepál 7- Káthmandú

Příprava na trek Pikey Peek

Budíček je v 6 hodin, výhled z okna na zasněžené hory i jezero je opět  úchvatné.  Recepční na hotelu jsou dost marný, slibovaná snídaně nikde a tak do sebe aspoň kopneme čaj  před dlouhou cestou. Taxik přijel a veze nás na bus.

cesta busem z Pokhary do Kathmandu

Usedáme do křesel vypadajících velmi pohodlně, ale zdání klame, já se celou cestu sklouzávám dolů po nekonečné silnici plné děr a výmolů,  po klimatizaci, která fičí přímo na nás,  jsme dost vyřízené zmrzlé. Silnice Pokhara – Káthmandú je v rekonstrukci a tak možná  v daleké budoucnosti to bude fajn jízda.

Cesta nakonec trvala asi 9 hodin.

Jsme opět v Káthmandú v „našem“  hotelu. Tady přespíme 2 noci a pak už odjedeme na náš cílový trek s výstupem na horu Pikey Peak.

cestou na hotel

Káthmandú

Ráno se vydáváme s Ajkou na východ slunce ke stupě Swayambhunath. Bereme taxi /400 rupií/. Vystoupáme po 365 schodech  vedoucími k vrcholu kopce. Tady při východu slunce cvičí spousty lidí jógu i jiná cvičení. Nad městem je trochu mlha, ale je tu příjemná atmosféra. Nikdo neplatí, jen nás strážce zastaví a donutí nás koupit lístek. Posloucháme ještě ranní modlitební zpěvy a pak volíme jinou cestu dolů na opačné straně než jsme přišly Big Buddha Idol, kolem  3 obrovských Buddhů scházíme na silnici.

Swayambhunath ráno – cvičíš, cvičím, cvičíme

Zpátky se nám nedaří chytit taxík a tak nasedáme do místního busu. Netušíme kam nás zaveze. Cesta  stojí 20 rupií a všichni se nám snaží pomoci, přestoupíme tedy na jiný bus a ten nás doveze na okraj Thamelu. Přesto se nám nedaří najít náš hotel a tak bereme ještě taxík.

v místní busu

Schůzka před trekem na Pikey Peek

Je 11 hodin, přichází Kitap /ten nahrazuje nemocného Dawu, je to jeho švagr/ a jeden z „nosičů“ Chandra ke kterému cestou ještě přibyde Ngima. Vřelé přivítání a je jasný, že tohle bude dobrá parta! Domlouváme plán cesty i zítřejší odjezd. Dostáváme duffel bagy, do kterých si máme zabalit věci na trek, zbytek necháváme v úschovně v hotelu. Loučíme se a zítra neshledanou!

naše parta

Máme celé odpoledne a tak vyrážíme do města. Všude nás oslovují taxikáři, my nakonec volíme neoblomného týpka na rikše. Usmlouváme cenu na 300 rupií a že nás musí vzít všechny 3, to nedá! Dal, fakt borec,  kolo i rikša se pod námi málem rozpadly a borec málem skolaboval. Vést takovou váhu, teda klobouk dolů“. Taky všichni rikšáci cestou pochvalně kynuly, když viděli ten náklad!

rikšou do starého města

Jsme ve starém městě,  známé svou bohatou historií a kulturním dědictvím. Je zde mnoho historických a architektonických památek, včetně UNESCO světového dědictví jako je Durbar Square.

v uličkách Káthmandú

Freak Street

Jdeme do  hippie uličky, která je součástí starého města. Místo, populární v 60. a 70. letech bylo vyhledávané přívrženci hippie a turisty, kteří vyhledávali levné ubytování a alternativní kulturu.  Přímo na ulici jsme si daly nepálské bramborové placky.

hippie Freak Street

Freak Street byla centrem pro trhy, obchody s dřevěnými výrobky a šperky, byly zde restaurace a místa pro pořádání hudby a setkávání. Dnes už místo ztratilo své poslání, ale i tak je stále nostalgicky turisty navštěvované. Pokračujeme na Durbar Square, uličkami pak procházíme obchůdky s kořením, oblečením a šperky.

Durbar Square

Durbar Square, je historické náměstí, jehož historie sahá až do starověku, kdy sloužilo jako sídlo monarchů Nepálu a centrum politické, náboženské a kulturní aktivity. Nachází se zde krásné paláce, svatyně  a historické památky. Nejvýznamnější monument  Kumari Bahal, je dům žijící božstvo, dívky Kumari, která je uctívána jako reinkarnace bohyně Kumari.

UTSE

Zastavujeme na doporučení  v populární  tibetské restauraci UTSE. Zde si můžete pochutnat na autentických tibetských jídlech. V příjemné atmosféře si dáváme samé dobroty, skvělou polévku thukpa, momo knedlíčky. UTSE Restaurant byla založena začátkem 70. let tibetským uprchlíkem jménem Dolma Tsering.

UTSE tibetská restaurace Káthmandú

Na hotelu zabalíme vše na zítra a ještě jdeme do blízkého baru na dobrý drink. Dobrou noc.