Vnější Hebridy v květnu 1 – ostrov Skye

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Skotsko » Vnější Hebridy v květnu 1 – ostrov Skye

Hrad Eilean Donan

Je 19 hodin skotského času /tzn. o 1 hodinu méně než v Praze/. Vystupujeme z letadla společnosti Ryanar, pobereme zavazadla a vstupujeme na území Velké Británie v Edinburgu. Klára na nás čeká u letiště a za pár minut sedíme v bílém VW transportéru.

Letiště Edinburgh EDI

Klárku znám a tak se seznamuji s dalšími členy posádky:  Bárou, Martinou a Zuzkou, Hankou, Terezou a jediným mužským zástupcem, Václavem. V marketu ještě nakoupíme potraviny na snídani a pak už pokračujeme do Laggan, kde máme zařízené ubytování na přespání / airbnb – Strathmasaie House/,  domeček /stateček/ se zahradou, pávem a pastvinami kolem.

ubytování v Laggan

Je už pokročilá doba a tak rychlá sprcha a rychle do hajan, ráno vyrážíme. Je  fajn, že časový jednohodinový posun je směrem dozadu a tak naplánovaný odjezd na 7. ranní v pohodě zvládáme i se snídaní.

Hřbitov

Tenhle zapomenutý a bezejmenný (pro mě) hřbitov je naší první zastávkou a znamením, že jsme ve Skotsku. Chlad, čerstvý vzduch a vítr…

Hrad Eilean Donan

Eilean Donan Castle,⁸ turisticky  velmi navštěvovaný malebný hrad je další zastávkou. Máme štěstí, je ráno a tak máme hrad jen pro sebe. Hrad se nachází na malém ostrově v západní části Highlands, na stejnojmenném ostrůvku na jezeře Loch Duich.

Eilean Donan Castle

Hrad postavený na počátku 13. století původně patřil klanu Mackenzie. Jméno však nese po umučeném keltském svatém Donnánu z Eiggu. Hrad je velmi oblíbeným cílem pro fotografy a častou kulisou pro natáčení filmů  /Loch Ness, Soukromý život Sherlocka Holmese, James Bond – Jeden svět nestačí, Rob Roy a další/.

Ostrov Skye

Pokračujeme přes most – Skye Bridge na největší a nejsevernější ostrov Vnitřních Hebrid – ostrov Skye. Zastávka a pohled na pohoří Cuillin Hills patří k jedněm z nejkrásnějších a nejpůsobivějších pohledů ve Velké Británii. Cuillin Hills –  skotské Alpy, jsou velmi oblíbenou destinací  pro turisty, ale také pro horolezce.

Cuillin Hills –  skotské Alpy

Portree

Přístavní městečko Portree (ve skotské gaelštině Port Righ) je největším městem na ostrově. Barevné domky u přístavu,  kostel a také množství hotelů, kavárny, restaurace. Aros Centre, kde lze najít výstavu galského dědictví, místo kde se také konají koncerty i divadelní a filmová představení. V městečku jsme se chvíli zdrželi, protože jsme v jedné z pouličních restaurací chtěli ochutnat  „ fish and chips “.  Kupa hranolek, chutná ryba a hromada majonézy. Mňam. Také jsme zde potkali přátele Klárky z Prahy, kteří zde trávili několik dní v karavanu.

The Storr a Quiraing

Pokračujeme dále  směrem na Old Man of Storr a Quiraing do Uig. The Storr (ve skotské gaelštině An Stòr) je nejvyšší vrchol poloostrova Trotternish na severu ostrova Skye ve skotských Vnitřních Hebridách, jedno z nejznámějších skotských míst s fantastickým výhledem na skalní útvary a okolí,  označovaných jako National scenic area (NSA).  Celá oblast masívu The Storr je protkána množstvím turistických stezek, zejména v prostoru východních svahů mezi vrcholem hory a silnicí A855.

Quiraing se nachází na severu Skye v oblasti známé jako „Trotternish“. Začátek procházky je přístupný z jedné z vesnic Staffin nebo Uig . Autem jedeme úzkou silnicí serpentinami až na vrchol, kde je parkoviště.  Na prohlídku máme jen pár minut, protože musíme pospíchat na ferry, která nás převeze na Vnější Hebridy.

Trajektem z Uig do Tarbet

Vyplouváme, cesta z Uig do Tarbet na ostrově Harris trvá asi 2 hodiny. K ubytování to není daleko, leje a my jsme rádi, že jsme už ubytování v útulném domečku s překrásným výhledem na jezero / tedy možná, neboť není nic vidět/.