Výlet na Ukrajinu 8 – Pilipec

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Ukrajina » Výlet na Ukrajinu 8 – Pilipec

Vodopád Šipot

Rády by jsme ještě v Mrazíkově zůstaly, ale mají obsazeno. Jdeme do restaurace , která k resortu patří. Vše od polévky, kávy i dezertu bylo opravdu mňam!! Loučíme se a vyrážíme k vodopádům-

K vodopádu se dá dojít ze dvou stran podél říčky, což nám dojde přesně ve chvíli, kdy zaplatíme vstupné na pravé straně, šťastné, že jsme to ukecaly na asi 20 hřiven /asi jako jediné v celé oblasti jsme vstup zaplatily!/. Přes řeku za parkovištěm se dá několikrát přejít a obě cesty se kříží a navazují na sebe.

k vodopádu Šipot

Je brzké odpoledne a tak máme štěstí, že lidí není tolik. Vodopád je nádherný. Cestou zpět se valí proti nám davy a tak rychle pryč. Jsou prázdniny, a co teprve víkend?

vodopád Šipot

Cestou zpět jdeme přes zdejší trh, jasně zaměřený na turisty. Ani nemáme chuť tady něco kupovat.

trh pro turisty u vodopádu Šipot

Jedinou zastávku děláme u stánku, kde nám  včera poradili naše skvělé ubytování v Mrazíkově /Zarinok/. Mladí lidé z Běloruska si s námi udělají foto a my už pak a pokračujeme dále.

Pokud k vodopádu Šipot vyrazíte, tak mimo sezónu a ne o víkendu!

Šipot je karpatský vodopád, který se nachází v nadmořské výšce 744 m.n.m., je  vysoký 14 m,  spadá na severních svazích horského masivu Boržava, na úpatí hory Gemba. Je hydrologickou přírodní památkou místního významu. Nachází se v hluboké rokli řeky Pylypec v Mižhirském rajónu Zakarpatská oblasti, asi 10 km od vlakového nádraží ve Volovci, 6 km od obce Pylypec.

vodopád Šipot

Ski areál Boržava

Zastavujeme na parkovišti, tady se pracuje a skiareál se připravuje na zimní sezónu. Na severních svazích Boržavy se nachází významná lyžařská střediska v obcích Pylypec (Пилипець, česky Filipec) Podobovec(Подобовець),  a Izky (Ізки). Z Pylypce vede sedačková lanovka asi do poloviny hory Hymba, slouží lyžařům, ale i cyklistům a pěším  výrazně usnadní výstup na hřeben (lanovka vyveze i kola). V Izkách se můžete vyvézt sedačkovou lanovkou na menší boční vrcholek Kyčerka (776 m). Obě lanovky jsou v provozu i v létě.

Pilipec

V obci za lyžařským areálem nás zaujme stará žena, která sedí na zápraží. Zastavujeme a pomalu jdeme ke stavení. Milé setkání, přichází i syn ženy, který  /jak jinak/ pracuje v České republice. Nyní je na dovolené a staví dům svému synovi.

Ještě než opustíme obec, zaujme nás velký gruzavík plný rozesmátých a úplně fialových lidí. Jsou to borůvkáři, brigádníci, které auto každý den vozí do hor, kde dělají tuhle těžkou práci.

borůvkáři

Je dusno , obloha je temná a těšíme se, že spadne pár kapek.Míříme  do národního přírodního parku Siněvir.