Výlet na zámek Neuschwanstein 1

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Výlet na zámek Neuschwanstein 1

Lázně Alpen Therme

Tentokrát jsme se rozhodli s kamarády, že se pojedeme autem podívat na zámek Neuschwanstein, který leží na hranicích Rakouska a Německa. Jedeme autem a Vlastík řídí. Linda je utahaná z práce a spí na zadním sedadle. Je všední den a jen pár aut na silnici. Hned za státní hranicí se všude pěstuje chmel. Jsou ho ohromné lány.

SONY DSC

Nemáme mapu, ale jedeme směr Mnichov a zatím se nám daří. Doufali jsme, že tak slavný zámek bude dobře označen na cedulích, ale to jsme se silně spletli, za Mnichovem jsme si zajeli více než sto kilometrů. Nevadí, alespoň jsme si projeli plno krásných bavorských vesniček. K zámku jsme přijeli až odpoledne a neuvěřitelná kolona aut k zaparkovaní nás vyděsila. Čekáme snad hodinu na zaparkování, zaplatíme 5 euro a jdeme si koupit lístek. Další nekonečný had ke kase a když už jsme si chtěli koupit lístky, zjistili jsme, že je pozdě odpoledne a nebude čas si prohlédnout i druhý zámek hned naproti. Doufali jsme, že si budeme moci koupit lístky na druhý den, ale to bohužel nešlo.

Nakonec jsme to vzdali a šli se ubytovat do Rakouska ve vesnici Pinswang v krásném stylovém tyrolském hotýlku Gutshof Schluxen. Máme balkonek plný kytiček, duchnu jak na chalupě, fantastickou matraci, je tu čisto, na polštáři je bonbonek ve tvaru berušky, na stolku pohledy. Z balkonu je výhled na Alpy. V recepci nám dali volné vstupenky do lázní Alpen Therme.

Alpen Therme

Je to autem tak 15 minut od hotelu. Hned co se ubytujeme, vyrážíme do lázní. Předložíme vstupenky a dostáváme náramek. Ten slouží jako klíček i jako účet na nákup v bufetu. Lázně jsou nádherné. Nejdříve se masírujeme v bublinkách a pak jdeme do bazénu ven, kde je teplejší voda a máme výhled na hory. Užíváme si a pak si zajdeme na kávičku do bufetu. Linda s Vlastíkem řádí na tobogánu. Cestou zpět míjíme odbočku a zase trochu bloudíme. V hotelu si dáme tradiční jídlo a pivo a jdeme si dát víno na pokoj. Chceme si lístek na hrady koupit přes internet, ale v recepci je děsně pomalé připojení. Vlasta má pokoj vedle nás a dvířka od balkonu se dají otvírat. Jsou tu lehátka a tak si do noci povídáme.