Zakynthos 2

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Zakynthos 2

Z Trutnova jsme vyráželi v neděli v 00.30 hod. Cesta utekla rychle a tak jsme cca za 2,5 hodiny parkovali na Fajn parking, kde jsme „ubytovali“ na další týden auto. Náš odlet byl naplánován na 5.15 hod., ale bohužel měl zpoždění cca 1 hod. Vzdálenost 2.100 km na Zakynthos jsme absolvovali se Smart wings a v 9.30 hod. jsme již přistávali na řeckém ostrově (časový posun zde byl + 1 hod.). Za cca 25 min. nás autobus přepravil do městečka Agios Sostis, kde jsme byli ubytováni v hotelu Tezera. Po vyslechnutí základních informací o hotelu, ostrově a výletech od naší delegátky jsme se vyvalili k bazénu, který jsme střídali s mořem, barem a tavernou Syrtaki. Díky bohu jsme klíčky k pokoji dostali hned po příjezdu na hotel, stejně jako pásky na ruku, které nám zaručovali přísun potravy. Jako obvykle jsem na plastový náramek dostala alergii, takže jsem si ho nakonec svlékla a nosila ho s sebou jen na jídlo. Díky předchozí probdělé noci jsme si udělali již jen krátkou večerní procházku po pláži směrem k Laganas, resp. k mostu na soukromý ostrůvek Pelouzo. Všichni jsme usnuli už kolem osmé hodiny – v neděli měli stejně volno animátoři, takže se nekonal žádný večerní program ani diskotéka, a tak jsme o nic nepřišli.

Marathonisi

Ráno jsme se vzbudili až v osm, což trochu způsobila únava a trochu zabedněné okenice, takže bylo v pokoji příjemně temno. Celý den byl typický dovolenkový, takže po snídani jsme vyrazili k moři a po obědě pro změnu k bazénu. Dědu jsme trochu proti jeho vůli přihlásili do soutěže ve skocích do vody, kterou pořádali animátoři. Šlo o první a zároveň poslední aktivitu naší rodiny co se hotelového programu týká.

Kromě poflakování a koupání jsme také naplánovali výlety na další dny a odpoledne první z nich zaplatili, a to výlet na celodenní projížďku kolem ostrova. Večer ještě holky umluvily dědu, aby jim zaplatit projížďku v kočáře taženém koníkem kolem celého městečka. Aspoň jsme to okoukli a zjistili, že krom promenády, která vedla kolem moře, jde o typické ospalé „jižanské“ městečko.

Od 20.15 hod. nás čekala první hotelová diskotéka – jako vždy to holky pozorovaly pouze ze židlí a k davu dětí se nepřidaly. Po diskotéce následoval večerní program na téma Hříšný tanec. Protože jsme druhý den vyráželi na výlet, museli jsme ještě počkat do 22.30 hod., abychom si na recepci mohli vyzvednout balíčky s jídlem.

Autobus do hlavního města Zakynthosu nás nabrat před Syrtaki v 8.00 hod. a odvezl nás do přístavu. Tam nás čekali trochu zmatky, protože nám nikdo neřekl, kam se v přístavu máme vydat a do které z mnoha lodí nastoupit. Nakonec se podařilo a my se nalodili na loď Pelagros, kde jsme ještě celkem dlouho čekali, než jsme v 9.35 hod. vypluli. Čekal nás celý den na obrovské lodi se spoustou lidí. Většinu času jsme strávili na horní palubě a slunili se, což bylo příjemné, pokud se loď pohybovala, ale jakmile jsme někde zakotvili, bylo nahoře šílené vedro. Na druhou stranu tady nebyl takový rachot motorů jako dole. Na lodi byl sice mini bazének se slanou vodou, ale holky se v něm cachtaly jen asi půl hodinky za celou dobu.

na výletě kolem ostrova

S lodí jsme obepluli celý ostrov, tj. zdolali jsme 123km. 3x jsme zastavili na koupání, přičemž nás trochu zarazila hlavně první zastávka. Když totiž byla ohlášena, sbalili jsme všechny naše věci a vyrazili na pláž. U výstupu z lodi jsme však zjistili, že loď kotví cca 30metrů od břehu, takže je nutné seskočit nebo sejít po schůdcích přímo do moře a na pláž doplavat. Rychle jsme se tedy převlékli do plavek a věci museli nechat na palubě. Holky to naštěstí zvládly a trochu se osvěžily, jen Esterku začaly trápit odřeninky, které si předchozí den udělala na vnitřní straně paží – v moři jí to pálilo, takže jsem se s ní brzy zase vrátila na loď.

Druhá zastávka byla na nejznámější pláží Zakynthosu, a to pláži Navagio, na které je ztroskotaná pašerácká  loď (leží zde prý cca 50let – buď je pravda, že tu ztroskotali pašeráci, když pašovali cigarety, nebo sem prostě nějakou starou vyřazenou loď dali místní, aby pak vydělávali na turistech…kdo ví). Jedná se o 200 metrů široký a 100 metrů hluboký zářez do 50-200 metrů vysokých kopců a útesů. Zatímco na první zastávce jsme byli sami (pokud se to tak dá nazvat, když do moře vyskákalo osazení celé naší velké výletní lodi), tady bylo přelidněno, protože zde kotvily další dvě velké lodě a pár malých. Na pláži jsme strávili hodinu, Sárinka se s dědou vyblbla ve vlnách a my ostatní se aspoň trochu osvěžili.

pláž Navagio

Výlet byl moc fajn, i když dětem by určitě stačily na moři jen dvě tři hodinky. Mimo jiné jsme proplouvali kolem nádherných Modrých jeskyní (tady je lepší být jen na malé loďce a proplouvat jimi), kolem nejsevernějšího výběžku ostrova – kap Skinari a želvího ostrova Marathonisi. Do Zakynthosu jsme se vrátili v 17.30 hod. a autobusem se vrátili zpět do Agios Sostis zrovna tak, abychom mohli zajít na večeři, která byla každý den mezi 18.00 – 20.00 hod. Holky pak ještě rychle skočily do bazénu a tak z nich spadla veškerá únava (do bazénu se dalo jít jen mezi 8.00 – 20.00, protože pak ho čistili). Po každodenní diskotéce následoval večerní program na téma Stardance.