Zimní přechod Krkonoš – Vítání sněhu

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Královéhradecký kraj » Zimní přechod Krkonoš – Vítání sněhu

Krkonoše pěšky, na běžkách i  na skialpech

Na víkend  hlásí  sníh a v noci -9, možná i slunce, taková je předpověď.  Tahle dlouho domluvená akce vyrazit do Krkonoš s přespáním na Brádlerovkách se nakonec uskutečnila druhý víkend v prosinci. U autobusu, v 7 hodin ráno u metra Budějovická, se nás sešla slušná tlupa,  asi 40. Trasa: klasika z Harrachova přes Mumlavske vodopády , Krakonošova snídaně  Vosecká bouda  a přes Sněžný jámy na Brádlerovky, druhý den Sněžka, Jelenní boudy a Pomezní boudy.

přechod Krkonoš v zimě

Někteří šli pěšky, jiní na běžkách nebo na skialpech, tak jak každý chtěl. Já měla skialpy. V Krkonoších bylo nasněžíno a tak jsme se všichni těšili na parádní horský výlet. Ti, kteří nestíhali, nebo nemohli jít celou trasu nakonec dorazili do Špindlerova Mlýna autem, a jen s námi pobyli na Brádlerkach.

Cesta na Brádlerovy boudy

Sobotní výšlap v zasněžených Krkonoších s parádními výhledy byl náročný.  Po celodenní námaze, po dobrém jídle, které jsme měli zajištěné na Brádlerovkách, se nás  asi 20 poskládalo ke spaní do sněhové peřinky kousek za chatou. Zbytek tlupy zůstal v teploučku na boudě. Díky kvalitnímu outdoorovému vybavení /Northshoop/ by těch nočních mrazivých – 9 bylo celkem ok, ALE,  když se vám chce v 1. hodinu ráno jít čůrat, je to psycho.Trpěla jsem až do půl pátý, ale pak už jsem fakt musela! Vylejzat venku do mrazu ze žďáráku,  kterej je celej namrzlej a uvnitř  je člověk  naštosovanej  ve dvou spacácích a  když  vedle   je jen jedna vytyčená  cestička a k tomu všemu spím poslední a není možné  vedle sebe  dupnout do hlubokého sněhu a musím všechny obejít a pak se teprve mám kam vyčůrat, to fakt nechceš!

spaní venku – Brádlerovy boudy

Brádlerovy boudy

Historie Brádlerových bud sahá až ke třicetileté válce, první zmínka o nich pochází z roku 1637, a tak prvotní stavba zde patří mezi vůbec nejstarší krkonošské boudy. Tato luční enkláva je tedy nepřetržitě osídlena již více než 370 let. Brádlerovy boudy umístěné ve výšce 1156 m.n.m. poskytují ideální zázemí pro turistické putování nebo pobyt v Krkonoších. Z historického hlediska spadají pod souhrnný název Brádlerovy boudy boudy rozptýlené na jižním svahu hlavního pohraničního hřebenu mezi Dvorským a Medvědím potokem. Leží v nadmořské výšce 1 156 m n m. na severozápad od Špindlerova Mlýna. S ním jsou spojeny cestou, která v místě zvaném Medvědí koleno odbočuje ze silnice Špindlerův Mlýn – Špindlerova bouda.

Vosecká bouda

Vosecká bouda leží v západní části Krkonoš v první zóně Krkonošského národního parku ve výšce 1260 m n.m. Turistům nabízí své služby již od roku 1896 a je dostupná jak pěšky, tak i na kole. Bouda není napojena na elektrickou síť, veškerou potřebnou energii si vytváří sama.

Sněžka

Druhý den  jdeme na Sněžku, můj plán dolů sjet dolů na skialpech je nereálný. Místy vyčnívají kameny  a sjezd by byl nebezpečný. S těžkým batohem s lyžemi v ruce a v lyžákách to jde dolů dost bídně. Pokračujeme přes Jelenku a Pomezní boudy.  Nakonec se všichni scházíme u autobusu  a vracíme se zpět do Prahy.

Celkem jsme nachodili nějakých 35 km, první den 15,5 km  a druhý den 20 km. Z Harrachova na Brádlerovky je to 15,5 km a převýšením 750m  pokud jdete přes Labskou Boudu nebo 16,5 km a 830 m převýšení pokud jdete po hřebeni. Druhý den z Brádlerovek přes Sněžku na Pomezní boudy je to 21 km a 770 m stoupání a 890 m klesání.