Krkonoše v červnu 1

Po svatbě na Sněžku

Je krásné sobotní ráno, ráno po svatbě. S několika příbuznými a kamarády svatebčanů, sedíme u stolu a snídáme. Nabíráme do zásoby dobroty, které zbyly z hostiny z předešlého dne. Bereme kýtu, dort, ovoce, koláčky… Kolem 11h nás (mě, Jéňu a Terku) mamka vyhazuje v Trutnově na vlakovém nádraží. Loučíme se.

na svatbě

Vlakem z Trutnova do Vrchlabí

Kupujeme jízdenku a ještě asi půl hodiny čekáme na vlak, kterým se přesuneme do Vrchlabí. Za 5,- Kč ještě navštěvujeme toaletu. Trošku nás udivuje záloha, kterou od nás vyžadují za půjčení klíče. Dáváme tedy ještě vratnou zálohu 50,- Kč. Ve Vrchlabí jsme za několik desítek minut. Zastavujeme se za babičkou a dáváme si s ní kousek svatebního dortu.

Trutnov

Zastávka „Valašsko“

A pak hurá do Strážného za dědou! V peňáči nakupujeme samé dobroty a z autobusáku se necháváme svézt až na rozcestí pod kopec. Odtud pěšky šlapeme kopec. Zastavujeme se na zastávce „Valašsko“. Vyndáváme chleba, kýtu a s krásným výhledem svačíme. Pak pokračujeme vzhůru. Zastavujeme se ještě u paní Kopecké, prohazujeme pár slov a pak už míříme rovnou za dědou.

Valašská zastávka

Cestička u tří javorů

Chceme sejít lesem přímo na louku, kde má děda chalupu, ale nepamatujeme si přesně, kde cestička začíná. Samozřejmě scházíme příliš brzy. Místo po cestičce se prodíráme mokrým borůvčím a větvemi. Vracíme se tedy zpět na silnici a pokračujeme ještě dál. Konečně před námi stojí tři javory! Vzpomínáme si, jak nám jako malým děda vždycky říkal: „U tří javorů dolů.“ Mezi stromy už vidíme prosvítat horní chalupu. Děda má na louce dvě chaloupky.

Loukou, zkratkou…

Schlitzovy boudy

V jedné bydlí a druhou pronajímá jako takový penzion. Házíme si batohy a věci na horní chalupu, kde budeme spát (penzion) a pak sbíháme na dolní chalupu za dědou. Dostáváme skvělý hovězí vývar k pozdnímu obědu. Jak se říká, bez práce nejsou koláče, a tak bereme hrábě a vidle a jdeme shrabat posekanou trávu. Když je vše hotovo ještě se vracíme na buřt-guláš. Ještě chvilku povídáme a pak se odebíráme do „naší“ chaloupky.

Makáme

Kamna, čaj, dobroty a Postřižiny

Jsme trošku promrzlí a promočení, a tak jako první roztápíme v kamnech. Pak vaříme bylinkový čaj a k tomu zobeme jednohubky z výborného chleba s camembertem a s domácím medem, olivy a k našemu velkému překvapení dávají v televizi Postřižiny! Paráda! Krásný večer… Po filmu čistíme zuby a zalézáme do postele.  Ráno, nebo možná trošku později, vyrážíme na Sněžku!