Kauai, Hawaii 44

Na začátek cestopisu

Australská podoba trance music a česká večeře

16.9. pátek Po snídani jsme celý den zevlily v „kauaiském stylu“. Jediné, co jsme za celý den udělaly, bylo to, že Andy odvezla Natanju do práce, a pak jsme vařily oběd. Chtěly jsme totiž Geovi ukázat, jak jsme si tu užívaly, zatím co on byl na dovolené. Rozhodly jsme se tedy připravit něco jako welcome oběd (jinými slovy typický oběd z předchozích dní). Chtěly jsme pozvat i Natanju a Kaju, ale nemohly jsme se jim dovolat. A tak jsme vařily alespoň celé dopoledne. Oběd byl velkolepý, s malým překvapením v podobě českých palačinek se zmrzlinou, šlehačkou, mandlemi a čokoládou. Mňami mňam.

Princeville – čtvrť amerických boháčů a filmových hvězd

Trance music

Odpoledne jsme se pak připravovali na další kulturní zážitek, který měl přijít večer. Na ostrov totiž přiletěl (údajně velmi slavný) australský muzikant hrající na dydžeridoo. Jeho stylem byl ovšem trance music, což jsme si společně jaksi nedokázali představit. Protože to byl právě Goran, který jeho vystoupení zařídil (koupil mu letenku z Austrálie), byly jsme zapsány na guest list, takže jsme nemusely platit 20 $ na osobu za vstup. Společně s námi jel i David, který se s Goranem domluvil na tom, že na párty bude prodávat vstupenky (dobrá brigáda). Před vstupem jsme opět potkali našeho „milého kamaráda“ Brada a tak nějak doufaly, že nebude chtít platit 20$ za vstupné. Samozřejmě jsme se mýlily, ale protože jsme celou dobu tancovaly, tak jsme se s ním už dál nebavily. Hudba byla opravdu famózní. Neměly jsme potřebu ani pít, takže jsme celý večer protančily na parketu. Na párty jsme potkaly i další kamarády z Kalalau nebo z indiánské sauny. Uvědomily jsme si, že Kaua´i je opravdu velmi malý ostrov. Po párty nás David odvezl zpět na farmu, a protože bylo už strašně pozdě, rozhodly jsme se jít spát.

Princeville -cestujeme s dětmi

Zahrady v Princeville

17.9.sobota Abychom urovnaly negativní atmosféru na farmě, rozhodly jsme se pomoci Richimu (onomu vyhozenému) s nějakým jeho projektem. Napadlo to Gea, když viděl náš foťák. Poprosil Andy, jestli by nemohla nafotit nějaké zahrady v Princeville, a protože jsme chtěly ukázat naši dobrou stránku, Andy hned souhlasila. Já jsem se zatím měla nudit na farmě. Protože tu byl ještě David, kterému se nechtělo pracovat, rozhodli jsme se vyrazit na malý výlet k vodopádům a řece, u které jsme byli hned na začátku našeho výletu s Goranem. Došli jsme právě do místa, kde začínal bambusový háj, když mi zavolala Andy, že je zpět, a že by chtěla také někam na výlet. Tak jsme se opět vrátili na farmu, zabalili ručníky, plavky a jídlo a dojeli na místní krásnou, dlouhou, písčitou pláž. Zde jsme potkali rodinu, kterou jsme znali z naší farmy. Protože ve čtvrtek přijel Geo, museli se už ve středu odstěhovat někam jinam. Byly jsme rády, že jsme se s nimi mohly ještě naposledy rozloučit. Pak jsme se vrátily na farmu a přemítaly nad tím, že už nás Geova a Goranova přítomnost začíná štvát, a že je nejvyšší čas odjet někam jinam.

večeře na rozloučenou

Good by párty

18.9.neděle Ráno jsme se vzbudily s přesvědčením, že je třeba opustit ostrov. Celé dopoledne jsme tak hledaly nejlevnější varianty letenek zpátky do Honolulu, kde jsme měly u Earla schované nepotřebné věci. Nakonec jsme koupili nejlevnější možnou letenku hned na pondělí odpoledne. Dnes jsme za to měly naplánováno uspořádat „good by párty“ v českém stylu. Chtěly jsme našim kamarádům ukázat, jak se vaří v Čechách, a proto jsme zbytek dne připravovaly ohromné množství bramboráků, česnekové polívky a palačinek se zmrzlinou. Na večeři jsme pak pozvaly všechny naše kamarády. Jediný, kdo nepřišel, byl Rossi. Ten se nám pak druhý den omlouval, že byl někde mimo dosah. Jedlo se, pilo se. Lidé obdivovali naše kulinářské umění a chtěli všechny recepty. Postupně se lidé zvedali od stolu, loučili se s námi a odcházeli do svých domovů, až jsme u stolu zbyli zase jenom my – lidé z farmy.