Na Pali Coast, Hawaii 35

Na začátek cestopisu

Příprava na výlet na Na Pali Coast  a kajaky

25.8.čtvrtek Probudily jsme se v naší staré dobré boudičce. Celé dopoledne jsme strávily na internetu hledáním couchsurferů v Seattlu a New Yorku. Uvařily jsme oběd a vyrazily stopovat. Byly jsme domluvené s Rossim, že za ním přijedeme do Poipu, městečka na jihu ostrova. Trochu jsme nestíhaly. Chtěly jsme si dát nějakou rezervu na stopování, ale žádnou jsme už neměly. Nakonec to ale vůbec nevadilo, protože nám cesta trvala pouze hodinu. (pozn. Přímá cesta autem trvá 45 minut.) Přijely jsme tedy ještě před smluveným časem, vykoupaly se a daly si oběd.

Slavná Glass beach

Pak přijel Rossi a odvezl nás na slavnou Glass beach. Byla to unikátní pláž, tvořena z malých sklíček různých barev. Vznikla na skládce, a protože byla zapsána ve všech turistických průvodcích, ze sklíček už na pláži moc nezbylo. Po návštěvě této zajímavosti jsme se vypravili na západní část ostrova- na zdejší nejdelší Kaua´iskou pláž. Zde jsme čekaly na kajakáře, které jsme podle instrukcí měli vyzvednout okolo čtvrté hodiny. Konečně přijeli a tak jsme se vypravili zpět do Lihue a následně do Hanalei, kde jsme vrátili kajak. K večeři jsme si dali skvělé tacos z místní restaurace Verde. Od zítřka jsme měly opět pracovat, a tak jsme šly celkem brzy spát. Před spánkem jsme ještě zkontrolovaly e-mail a byly jsme mile překvapeny, když nám hned dva couchsurfeři kladně odpověděli na žádost o přespání.

Andy Klárka a Kajak

Výlet na Na Pali Coast

26.8.pátek Protože se Geo ještě stále nevrátil z dovolené, byl naším šéfem prozatím Adam. Ten se dnes ovšem rozhodl vyjet rybařit, a když nám tak ráno ukázal práci, kterou jsme podle jeho slov měly: „na celý den“, uvědomily jsme si, že dnes se opravdu nepředřeme. Užívaly jsme si den v místní kuchyni s přípojkou na internet. Začaly jsme pracovat až po poledni a práci jsme měly brzy hotovou. K večeru za námi přišel Goran s nabídkou na výlet na Na Pali Coast do údolí Kalalau. Jel tam společně s několika kamarády na víkend. „Taková šance se již nebude opakovat.“ blesklo nám hlavou, a tak přesto, že jedna cesta lodí vyšla na 75$ pro jednoho, rozhodly jsme se do údolí také vypravit. Měly jsme v plánu zůstat přes víkend a zpět dojít pěšky. Přestože nás všichni přesvědčovali, že tam máme zůstat déle, neměly jsme dostatek jídla, abychom zde mohly přežít déle než dva dny. Zabalily jsme si tedy nejnutnější věci a šly spát. Druhý den jsme totiž vstávaly ve čtyři hodiny ráno.

27.8.2011 sobota ráno Goran přijel chvíli po čtvrté hodině ranní a my jsme tak neměly moc času na rozmyšlenou, co si vzít a co nechat. Zabalily jsme stan, spacáky, karimatky, vodu a jídlo. Andy si zapomněla vzít i náhradní oblečení. S Goramen, jeho ženou Kajou a Jasonem jsme vyjeli směrem Hanalei, odkud nám jela loď. Zde jsme všechny své věci zabalili do pytlů, které je měli ochránit před slanou vodou a ještě před rozbřeskem vyjeli na Na Pali Coast. Východ slunce jsme pak pozorovali z lodě. Cesta byla krásná. Z lodě jsme rozpoznávaly místa, která jsme před několika týdny navštívily při cestě k vodopádu. A pak jsme konečně dojeli k pláži.