Kanada USA 4 – autem, Niagárské vodopády

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika » Kanada (Canada) » Kanada USA 4 – autem, Niagárské vodopády

Niagara Falls

Nevíme, kde zaparkovat, počasí je objednané a obloha se malinko začíná rozjasňovat. Nad přístavištěm, odkud vyplouvají lodě, je Dutty Free Shop s parkovištěm. Nakupujeme na cestu několik druhů piv a místní bílé a červené  Niagárské víno. Po dohodě s příjemnými prodavačkami, máme dovoleno tady po dobu plavby nechat zaparkované auto. Jupí!

Maid of the Mist

Loď máme již zaplacenou přes internet a tak jdeme rovnou do prostoru areálu. Začíná se to tady plnit lidmi. Pěkně si nás rozdělí do skupin, každá skupina má svůj výtah, který sjede k vstupu k přístavišti. Dostáváme každý červenou pláštěnku a postupujeme na loď. Lodě se nazývají Maid of the Mist a jsou symbolem již od roku 1876, kdy se na nich vydali pod vodopády první turisté.

Niagara Falls

Míříme na vrchní palubu, je tu asi nejvíce Japonců. Vyplouváme. Nejdříve  k vodopádům na americké půdě. Na svahu kolem amerických vodopádů se to hemží človíčky v růžových a žlutých pláštěnkách. Voda burácí, tříští se o kameny a pod námi se to vaří.

Voda nás podle poryvu větru začíná pěkně skrápět, je to ale úžasné. Pokračujeme k velkým vodopádů na „naší“ kanadské straně.

Všichni si to náramně užíváme, to že jsme mokří jenom zvyšuje adrenalin a neskutečný zážitek. Když jsme dostatečně mokří loď se pomalu vrací zpět. Míjíme další lodě s pasažéry, které zážitek čeká.

Niagara Falls

Jdeme od přístavu, kdo nechce šlapat na vrchol, ten může jet i lanovkou. My jdeme zpět k výtahům, které pasažéry na zpáteční cestě vyplivnou v obchodě se suvenýry.

Mimo plavby lodí můžete ještě navštívit jeskyni nebo se vydat  tunely vytesanými ve skále za vodopád (Journey Behind the Falls).

Niagarské vodopády je označení pro celkem tři sousedící vodopády na řece Niagara. Řeka vytéká z Erijského jezera a vtéká do jezera Ontario. Během hlavní turistické sezóny vodopády protéká 2 800 m3/s vody (90 % z tohoto množství přes Podkovu). Šířka vodopádů v nejširším míste je 790 metrů. Tím, že vodopády tvoří přirozenou hranici mezi Kanadou a USA, je možné vodopády navštívit jak z kanadské tak americké strany. Říká se, že možná z té kanadské je zážitek ještě větší. Název Niagara Falls pravděpodobně vznikl ze slova „niagagerega“, To v jazyce  irokézských indiánů znamená „místo, kde je země rozpůlena“. Vodopády jsou také využity pro výrobu energie.

Horseshoe Falls (Podkova)

Podkova je největším a nejznámějším  z Niagárských vodopádů. Výška vodopádů dosahuje 52 metrů a šíře až 790 metrů.

American Falls

Americký vodopád je menší. Od vedlejšího vodopádu Nevěstin závoj ho odděluje neobydlený ostrůvek Luna,

Bridal Veil Falls

Nevěstin závoj leží celý na území amerického  státu New York.

Tak zase na chvíli do USA – New York

Úplně vyšinuté a v euforii se vydáváme na parkoviště pro auto. Hned z parkoviště vjíždíme na hranici z USA a opět odpovídáme, že si vezeme nějaký ten alkohol a že budeme dnes spát v New Yorku. Tak jeďte!

WING KINGS Buffalo

Buffalo je od Niagárských vodopádů vzdálené necelých 30 km. Vybíráme jedno malé vyhlášené bistro na tuto specialitku. Dáváme se Buffalo hot wings.Tady mají křidýlka asi na 40 různých způsobů. Křidýlka jsou luxusní a opečené hranolky. Mńam, doporučujeme!

Ještě kávičku a musíme jet, máme před sebou 700 km do New Yorku.