Kanada USA 5 – autem oční Manhattan

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika » USA » Kanada USA 5 – autem oční Manhattan

Noční Manhattan autem

Vybíráme trochu zábavnější cestu od Niagárských vodopádů  do New Yorku. Míjíme několik národních parků a části s nádhernou přírodou, zvlněné kopce, upravené louky a pásy barvících se stromů. Škoda, že nemůžeme zastavit. Vedle nás a před námi zase ty úžasné trucky. Já je miluj ! Každý truck, to je umělecké dílo. Jsme v Americe, tak jsme zvýšily malinko rychlost na 110 km/hod. Cestou zastavujeme a děláme přestávku u jednoho z obchodních center. No, zásek je delší než jsme předpokládaly, americký sekáč, parádní kousky za pár dolarů. No, páni je už 18 hodin a my máme před sebou ještě 400 km. Po telefonu ještě raději hlásíme, že přijedeme nejdříve o půlnoci. Žádný problém, hostel má recepci celou noc!

Noční New York

New York a noční Manhattan

Přijíždíme do New Yorku, Ajka má šílený nápad, je sice úplně vyřízená, ale nabízí nám projížďku nočním Manhattanem.

Jsme kousek od Manhatnu, nad námi mrakodrapy, svítící reklamy a noční život. Stojím v otevřeném střešním okénku a fotím, troubí na nás taxíky a je to docela zážitek. Fotit z okna je také dobrodružství. Nahoru, dolu, teď si rychle sedni, padám! V některých místech je takový provoz, že nechápeme, že je už dávno po půlnoci. Z mrakodrapů nad námi se nám trochu točí hlava. Obdivujeme Ajku, po tak dlouhé cestě tady frčí v tom provozu, přes mosty a tunely. V  „naší“  čtvrti je už klid a trochu tajemno. Bloudíme v objížďce a jednosměrkách. No, konečně, Giorgio je vedle nás.

Noční New York

Hostel Giorgio

Do hostelu nakonec přijíždíme po 2. hodině ranní. Nevíme, kde zaparkovat a necháváme auto téměř před hostelem, tady stojí i jiná auta. Těšíme se jak se svalíme do postele. Překvapení nás čeká hned po odemčení pokoje, máme ještě spolubydlící. Snažíme se být potichu, Padáme přes zavazadla, které jsme přivlekly sebou.  Skříně tu žádné nejsou a tak uděláme velkou hromadu. Plížíme se do postelí s čelovkou, jen  rychlá sprcha a šup do postele. Jsou zde 2 palandy. Já a tajemná spolubydlící spíme dole, holky nahoře.

Je ráno, bojuji s časovým posunem. Pozoruji postel naproti, úhledně srovnané oblečení i kufry v řadě. Je to Japonka. Šeptám Good morning, tiše odpoví a usměje se na mě. Oblékne se a zmizí. My vstáváme kolem 9. hodiny, židle tu nejsou, sedíme na koberci a snažíme se zjistit jestli tu je někde kuchyňka. No, jasně že není. Dojídáme zásoby a vyrážíme do víru velkoměsta New York.

Pokuta

Hned před vchodem nám náladu pokazí papírek za stěračem, není to pozvánka na uměleckou výstavu nebo do baru, je to POKUTA. Rovných 100 USD. Máme opravdu smůlu, v celé ulici je jenom 5 míst, kde se nesmí v pracovní dny stát! Další 4 auta vedle dopadly stejně.  Tak, když už pokuta , tak tady budeme stát i přes víkend, vracíme pokutu za stěrač a vyrážíme k metru.

POKUTA

Metro

V metru jsme za 10 minut, na informacích nám poradí koupit si společnou jízdenku za 24 USD. Ajka v New Yorku byla již 2x a tak systém docela dobře zná. V metru je dost velké horko a docela plno. Vystupujeme u památníku VTC.