Kanada USA 9 – autem, Cape Cod

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika » USA » Kanada USA 9 – autem, Cape Cod

Největší ledovcový poloostrov na světě

Cape Cod. Probouzíme se v americkém kempu Campresort & Cabins. Jsme v kempu, který získal nejvyšší možné hodnocení od obou národních zdrojů pro hodnocení kempů /Woodall’s a  Trailer live/! Fajn, ale  nezapomínejme, že je říjen a že veškeré aktivity, které tu jsou během roku, nám jsou k ničemu. Tak aspoň ta teplá sprcha po ránu není špatná! Vaříme si čaj a čínskou polévku. Je tady docela rušno, Amíci balí svoje luxusní bejváky. V noci to tady vypadalo strašidelně.  Odjíždíme, škoda, že počasí je zatím nic moc. Přesto jedeme  Cape Cod prozkoumat. Ajka tady byla jako 12.letá, i proto jsme tady.

Campresort & Cabins

Kemp Cape Cod Campresort & Cabins

Kemp se  nachází v srdci jedné z nejkrásnějších prázdninových destinací v Nové Anglii  na Cape Cod. Park uprostřed přírody,  má rozlohu 55 akrů. S třemi bazény a vířivkou, dvěma dětskými hřišti a pláží, rybařením a plavbami na soukromém jezeře s písečnou pláží, sportovní hřiště, salonek pro dospělé, centrum pro dospívající, herna, wi-fi kavárna.

náš „karavan“

Falmouth Beach

Písečná pláž  s malými  skalními útesy přímo u silnice. Parkujeme na velkém parkovišti. Je nevlídno, tak aspoň malá procházka. Teď nutně musíme najít kávu, abychom se probraly!

Falmounth pláž

Moonakis Cafe

Nechápeme proč je tady tolik lidí, ale zastavujeme u Monakis Cafe. Láká nás to a tak se zapisujeme na čekací list. Po 20. minutách jsme vpuštěni. Důvody, proč je tu tolik lidí jsou nejméně dva, v USA je dnes svátek a tato kavárna patří po tři roky k TOP tady na Cape Cod. Naše snídaňové menu se skládá: jablečná palačinka se slaninou, omeleta se sýrem, slaninou, cibulkou a krabí koláček s vejcem Benedikt, káva a Sára sklenici mléka. Vše bylo moc dobré a my pokračujeme dále.

Popponesset beach

Parkujeme u Thach Island. Jsme na překrásné pláži vybíhající do oceánu. V zátoce se krčí malebné domky, u každého molo a vlastní loď. Fouká. Na pláži jsme samy. Po celé pláži je vyplaveno velké množství, určitě stovky ostorepů. Vzpomínám často jak tyhle pohádkově křehké  schránky živočichů nám odtud  vozila babička ještě v dobách, kdy  my jsme mohly jen do NDR.

Koupel v oceánu

Není ideální počasí na koupel, ale přeci jenom s Ajkou do oceánu vlezeme. Ještě, že to neví naše kanadská tetička! Byla šťastná, že jedeme  do USA a Kanady v období, kdy se nikdo nekoupe. Letos tady na Cape Code zabil žralok člověka. Já myslím, že dnes je ten oceán tak ledový, že žralok je někde u mořského krbu. Musím říci, že si to s Ajkou, ale náramně užíváme. Brr.

Popponesset beach – koupel v ledovém oceánu

Ostrorepi – živoucí fosilie

Ostrorepi (Xiphosura) jsou řád vodních členovců patřících mezi klepítkace. Mezi ostrorepy patří mnoho zaniklých skupin a rodů. Do této skupiny se řadí 42 známých rodů, z nich žijí i v současnosti jen tři rody. Skupina se téměř nezměnila za stovky milionů let a dnešní ostrorepi se těm dávno vymřelým velmi podobají, proto jsou ostrorepi označováni za živoucí fosilie. Ostrorepi patří spolu s vymřelými eurypteridy do třídy hrotnatci.

Popponesset beach

Maják –  Nobska Point Light

Maják se nachází východně od vesnice Woods Hole u města  Falmouth. Výhled z majáku je vinice Marthy, Elizabethovy ostrovy, Nantucket Sound a další.

Původně dřevěná konstrukce, postavená v roce 1828 byla v roce 1876 nahrazena konstrukcí kovovou, Nobska Point Light je stále funkční maják, ale byl automatizován v roce 1985. U majáku je také historický dům majitele majáku.

Nobska Lighthouse

Určitě je dobré při návštěvě majáku  seběhnout dolů k oceánu a skalnatým útesům.

Náš výlet na Cape Cod končí, máme před sebou cestu do New Hampshire, městečko Derry, kde bydlí náš kamarád Steven. Nejenom, že v jeho domě budeme několik dní bydlet, ale večer máme domluvený pravý americký burger a pivko.

Cape Cod

Mys a také největší ledovcový poloostrov na světě leží v nejvýchodnější části státu Massachusetts na severovýchodě Spojených států. Cape Cod byl objeven italským mořeplavcem v roce 1524. V roce 1914 šíji poloostrova proťal kanál Cape Cod Canal, který výrazně zkrátil námořní spojení New Yorku a Bostonu.  Historie USA se začala psát i tady  na Cape Cod, kdy  tady roku 1620 přistála loď Mayflower s protestantskými uprchlíky z Anglie. Nádherné písečné pláže a klidná atmosféra přivádí na Cape Cod hlavně v létě velké množství turistů převážně z Ameriky a Kanady.