Kanada USA 10 – autem, White Mountains

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika » USA » Kanada USA 10 – autem, White Mountains

Flume  George

Jsme v Derry, v městečku nedaleko Bostonu a blízko cíle naší další cesty White Mountain. Venku leje, když přijíždíme ke Stevenovi. Není tak lehké ve tmě, se starou navigací se trefit. Jsme u domu s krásnou zahradou. Stevena s jeho rodinou poznala Ajka při cestě po Havaji. Steven byl i dvakrát u nás v Praze. Rodiče Stevena jsou na dovolené v Izraeli a tak v jejich domě máme každá připraven svůj pokoj. Prostě komfort a krásné přivítání. Rychlou sprchu a trochu se zlidštit nám trvá necelou hodinku.

Americký burger

Jdeme na domluvenou večeři, na pravý americký burger. Jsme v malém fast foodu Five Guys. Prodavač nevěří svým uším, když si objednáváme burger se všemi přísadami, které jsou možné. Směje se a říká, že to  ještě nezažil.

Pivo na řidičák 🙂

Pokračujeme do dalšího podniku, kde si chceme dát drink. Halligan Tavern, knajpa na způsob Irish Pub. Ajka, znalá poměrů, navrhuje, že Sárce půjčí svůj řidičský průkaz, protože nás budou legitimovat. Sárce bude 21 let až za několik měsíců, tak proto. Mají zde slušnou nabídku piv. „Prosím vaše doklady“. Sárčin řidičák vrchního dost zajímá, ale po několika minutách jí ho vrací. Nejen, že Sárka nevypadá na těch 21, ale už vůbec ne na 34!.To, že Ajka ukazuje pas se stejným jménem i narozením nevidí. Zkoušíme několik druhů piv, všechny jsou dobré! Na velké obrazovce probíhá zápas baseballového zápasu Red Socks /Boston/ a Yenkees /NYC/. Steven po očku sleduje TV, vyhrává Boston!

Halligan Tavern

U Stevena ještě večer plánujeme, kam pojedeme. Zítra má být hezky a tak to musíme využít. Pojedeme do White Mountain. Ještě hromadu špinavého prádla do pračky a sušičky. Steven ráno musí vstávat do práce. Je učitelem hudby. Slibujeme, že další den uvaříme večeři. Zavrtáme se do peřin a slastně usínáme. Kolem 8. vstáváme. Vyndáváme prádlo ze sušičky a ejhle i americká technika žere ponožky. Vajíčka, tousty, marmeláda, jogurt, snídáme ve velké kuchyni.

White Mountains

Pohoří White Mountains  nejsou žádné velehory, ale  hustě zalesněná krajina (jilmy, javory, buky, duby, borovice a jedle), kde hory dotváří nádhernou přírodní kulisu. Bílé hory se nachází  ve státě New Hampshire  a částečně i na západě státu Maine na severovýchodě USA. Pohoří je součást severní části Appalačského pohoří. Nejvyšší vrchol – Mount Washington  – se vypíná do výšky 1 917 m. V horách je  také soukromá ozubená železnice, která se pyšní titulem první na světě, která vedla do hor. Byla dána do provozu v roce 1869.

NP Flume George, White Mountains

Dle Stevenovi mapy vyrážíme po 93 N, exit 34 A. Podél, celé Highway jsou parádně udržované louky s porosty nádherně se barvících stromů. Úžasné. V údolích leží obláčky mlhy, barevné lesy, které se táhnou do nekonečna.  Všechny nás bolí v krku, máme s sebou bylinkový čaj v termosce. Nesmíme být nemocné! První sjezd je odbočka na Flume George.

Flume  George

Jsme v Národním parku, tady se platí vstup / The Flume George – Franconia Notch State Park/. Je tu dnes docela hodně turistů. Pro ty, kteří se hůř pohybují, zde jezdí malý minibus. Celá trasa nás vede lesem, část podél řeky a krásným kaňonem.  V řece jsou místa s obrovskými kameny, kolem kterých se  vytvářejí vodopády a vějíře vody. Je opravdu teplo a slunce prosvěcuje  barevné koruny stromů i s odrazy na hladině. Mimo veverek, je zde i velké množství  roztomilých čipmanků. Zastavujeme na krásných místech, také na starém zastřešeném dřevěném mostě. Vracíme se, protože toho dnes musíme ještě  hodně stihnout.