Kanada USA 12 – autem, Scenic View Road

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika » USA » Kanada USA 12 – autem, Scenic View Road

Ranní světlo, opírající se do vzrostlých korun na zahradě v Derry, je příjemným bonusem pro vstávání.  Zahrada u Stevenova domu  je romantická a krásná. Tenisový kurt na konci zahrady láká moje holky. Berou rakety a míčky a hurá sportovat. Brouzdám se ranní rosou  za nimi. Při napínání sítě to trochu zapraskalo a síť se utrhla. No, tak to se moc nepovedlo!

u Stevena

Jdeme balit, voláme tetě do Kanady, že už brzy dorazíme. Po společné snídani se s velkými díky loučíme.

Scenic View Road

Je krásně a tak vyrážíme. V plánu je pobřeží, Scenic View Road  a přes White Mountains na Table Rock v Dixville.

Plymouth

Hampton Beach State Park a pobřeží

Dlouhá písečná pláž, na pobřeží se opalují a piknikují lidé. Panorama dokresluje oceán s příbojem velkých vln. Bereme si plavky a nějak zapomínáme, že je říjen a že nás bolí v krku.  Američané nás pozorují, za chvíli pochopíme proč. Voda je tak ledová, že to asi nedáme. Hecneme se a do tý příšerný ledárny vlezeme. Jedna americká lady  to psychicky nevydrží a jde za námi, ale utíká z vody.

Hampton Beach

Pokračujeme se zastávkami po pobřeží. Sedíme na  betonovém  vlnolamu, zastavuje u nás chlapík se psem /Christoper/. Je nadšen, že jsme z České republiky a ještě více, když se zmíníme o zahradní architektuře. Je totiž zahradním architektem. Láká Sáru na letní brigádu. No, tak, aby jsi se chlapče nedivil!

North Beach

Sawyers Beach

Další zastávkou je magické místo, kde je na jedné straně oceán, na druhé jezero Eel Pond. Oceán se schovává za velkou kamennou hradbou, jezero je pak poklidným místem, kde můžete pozorovat labutě a ptactvo.

jezero Eel Pond – na druhé straně Rye Beach

Rye Harbor State Park

Rye Harbor State Park /Ragged Neck/, místo s malebným výhledem na Atlantický oceán a Rye Harbor. Mezi oblíbené aktivity v parku patří rybaření, návštěvníci zde rádi piknikují a odpočívají. Jsou zde stoly a lavice a také toalety. Na travnatém výběžku je památník /obelisk/ věnovaný  Johnu Smithovi, který roku 1614 objevil pobřeží New England (pobřeží od Cape Cod až někam na sever).

Petey´s New England

Zahlédly jsme poutač na restauraci, kde prodávají lobstry. No, tak to musíme ochutnat! Je tu narváno. Hlásíme se na seznam a za 20 minut jsme uvnitř. Ochutnáváme Chawky Soup a každá menšího lobstera. Na papíře máme manuál, jak lobstra porcovat. Ještě , že vedle nás sedí místňáci. Vše nám vysvětlí a tak postupně odštipujeme kleštičkami klepeta, nožičky. Ach, to je dobrota! Za chvíli vedle nás usedá rodinka ze Švýcarska, má stejný problém jako my, ale za chvíli si i oni pochutnávají. Restaurace k přípravě jídel používá své vlastní lobstery.

Restaurace Peteys Summertime Seafood

Playmounth

V Playmounthu si nenechám ujít rychlou prohlídku starých veteránů, které stojí na ulici, se Sárkou pak ještě zastavujeme v jednom charitativním obchodě.

Kittery

Union Meadows Pond

Pokračujeme směr Conway. Projet celou Scenic View Road už nemá cenu, protože se začíná stmívat a my nevíme, kde budeme spát. Jsme u jezera Union Meadows Pond, až na místě zjišťujeme, že jsme na soukromém pozemku. Domlouváme se s majitelem, že si uděláme pár fotek. Je tu tak krásně, že se nám nechce ani odjet, asi jsme tu už dlouho, velký bafan, který vyběhne z domu naši návštěvu rychle ukončuje.

Elm Street, Catholic Campground, Robin Hood Campground

Je tma, jedeme po Higway GN. Mimo města se snažíme najít nějakou lesní cestu.  Jedna z nich nese dost „poetické“ jméno  Elm Street. Je ale příliš blízko silnice a tak raději ne. Jsme v Catholic Campground, tady to vypadá nadějně, protože kemp je už opuštěný, ale je tu asi nějaký správce a tak další je Robin Hood Camground. Tady by to bylo báječné, hvězdná obloha, klid, ale je zde zavřeno a tak ještě musíme hledat.

Jsme na uzavřené cestě Songbirds Way ve městě Freedom. Už při odbočení na cestu nás zdraví srnky a tak to bude asi ono! V lese to chrastí a já se Sárou chvíli strachy nedýcháme. Pak už rychle připravujeme spaní. A jako tradičně, když spíme v autě, začíná pršet. Myslíme na Honzu, jak rád by tu určitě s námi byl.

K ránu fouká opravdu silný vítr, stromy se ohýbají a je to jak v hororu. Znova leje, Nechce se nám ani z auta, ale musíme vše sbalit a vymyslet nějaký plán. Přijíždí chlapík, někdo mu nahlásil, že tu celou noc stojí auto. Nepřišel nám vynadat, ale zeptat se, zda  nepotřebujeme pomoc!.