Lanovkou na Pão de Açúcar – BRAZÍLIE 18

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Brazílie » Lanovkou na Pão de Açúcar – BRAZÍLIE 18

Na krásné vyhlídce – Pão de Açúcar

Je pozdě odpoledne a původně jsme chtěli pozorovat z Cukrové homole západ slunce nad Rio De Janeirem. Název hory je odvozen od podobnosti původního tvaru koncentrovaného rafinovaného cukrového bochníčku, který v 16. a 17. století v hliněné formě putoval do Evropy. Těšíme se, že si prohlédneme masivy, hory, zálivy, zátoky, pláže, ostrovy, laguny, lesy a nekonečné přírodní scenérie. Jenže počasí se opět pokazilo. Je zataženo a občas prší. Na lanovku, ale musíme teď, jinak se sem už nedostaneme a nechceme se o vyhlídku připravit. Horší viditelnost má ale i své výhody, není tu obrovský nával lidí.

Lanovkou na Po de Açúcar

Lanovkou na “ Cukrovou homoli „

Kupujeme si jízdenky za 62 BRL na „teleférico“, lanovku.  Jízda je rozdělen do dvou fází, z nichž každá trvala 3 minuty. První lanovka vede z Praia Vermelha (Red Beach)  Morro da Urca v nadmořské výšce 220 metrů. Do kabiny se vejde 65 cestujících. Jen jak dojedeme na první kopec, pozorujeme jak na Santos Dumont Airport přistávají letadla. Letiště je pěkně na dohled a je tu i heliport a zrovna přistává vrtulník. V dálce v oparu přes Guanabara Bay, je vidět Ponte Rio-Niteroi.

Santos Dumont Airport

Ponte Rio-Niteroi

Tento most byl dokončen roku 1974 a ve své době byl nejdelším mostem na světě. Je vysoký 60 metrů, široký 26,6 metrů, celá délka je neuvěřitelných 10 332 metrů. Krásně jsou vidět pláže Flamengo, Botafogo Bay, Leme, Copacabana, Ipanema a Leblon,  Corcovado s Ježíšem. V dálce 50 kilometrů je nepatrně rozeznatelné zubaté pohoří Serra do Mar.

Na vrcholu Urca Hill

Sedneme si tu na kávu a na zmrzlinu, fotíme krajinu, opičky a žlutý původní vagón lanovky. Na vrcholu Urca Hill je také výstava starožitného motoru s převody, které byly součástí prvního stroje a táhly žlutý vagon za pomoci ocelových lan. Na stěnách jsou zavěšeny dobové fotografie a plakáty.

Pão de Açúcar

Jdeme na druhou lanovku, která jede na vrchol žulové Cukrové homole „Pão de Açúcar“ do nadmořské výšky 528 m.n.m. Jsme opravdu hodně vysoko, lodě na zátoce jsou jako krabičky od sirek. Fotíme i panoramatické snímky, poněvadž je zde možnost vyhlídky celých 360 stupňů.

Po de Açúcar

Historie stavby lanovky

V roce 1907 napadlo brazilského inženýra jménem Augusto Ferreira Ramos, vybudovat lanovky, která zavezou turisty na vrchol Morro do Pao de Açúcar. Nápad byl schválen v roce 1910 a výstavba mohla započít. V lednu 1913 jsou obě části dokončeny a první model lanovky, známý jako „Bondinho“, sloužil po dobu 60 let. V roce 1972 prodělala lanovka několik změn a to pomohlo ke zvýšení její kapacity z 23 na 72 cestujících.

Jediná zcela průhledná  lanovka na světě

V roce 2008 přichází poslední rekonstrukce lanovky. Kabinka je zaoblená a tento nový model má kapacitu pro 60 cestujících. Je to jediná lanovka na světě, který má zcela průhledné plexisklové strany, vyvinuté za pomoci letecké technologie, které poskytují nejlepší výhled pro turisty.

Lanovkou na Po de Açúcar

Pláž Copacabana

Večer už za tmy se jdeme projít po pláži Copacabana a na večeři do restaurace Pavão Azul, kde si kluci pochutnali na rizotu s krevetami a já si dala pivečko. Obsluha byla skvělá, točené pivo vynikající a bylo tu narváno k prasknutí. Skoro hodinu pak čekáme na bus a jedeme domů téměř hodinu. Jsme hodně unavení, ale ještě se vykoupeme v bazénu.