Letíme – Brazílie 1

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Brazílie » Letíme – Brazílie 1

Před námi Brazílie – začínáme v Recife

Je pátek 27.2.  a Petr i já, musíme ještě ráno do práce. Před odletem si necháme raději zabalit bágly  a nasedáme na let TP1309 do Lisabonu. Odlet je na čas v 17:15. Letíme asi hodinu a začalo se rozdávat teplé a vynikající jídlo. Na tácku jsou kovové příbory, žádný nechutný plast. Jsme překvapený, čekali jsme sušenku a vodu. Objednali jsme si víno a připíjíme si na cestu. Za 3 a půl hodiny začínáme nebezpečně přistávat. Letadlo se rozkymácelo a obrovskou rychlosti ztěžka dopadlo na zadek. Máme už dost nalítáno, ale takový strach jsme snad nikdy neměli. Na letišti v Lisabonu, kde je o hodinu méně, si koupíme něco k pití a jdeme na pasovou kontrolu, kde si nás i vyfotí. Zjišťujeme náš gate 45 a přes sklo se koukáme jakým letadlem poletíme. Je to A340-300, těch už moc nelétá. Máme let TP087 do Sao Paula. Odlet 23:30. Je tu místo pro kuřáky a tak plno lidí kouří před 10 hodinovým letem. Konečně jsme v letadle, dostáváme večeři a upadáme do limbu. Budí nás na snídani a tentokrát přistáváme bez problémů.

Recife – brazilské Benátky

28.2.2015 Konečně jsme v Brazílii. Jdeme si pro zavazadla a potřebujeme se odbavit do Recife. Vystojíme asi hodinovou frontu u přepážek odbavení společnosti TAM, kde nejsou nasvícené lety. Stále někdo předbíhá a místní mají neomezený počet kufrů a balíků. Konečně jsme na řadě, ale bylo nám zděleno, že musíme jinam a to o patro výše. To už nám tekly nervy, protože jsme měli mít za chvilku odlet. Celá situace se opakuje a opět stojíme ve špatné frontě. Nakonec jsme se odbavili na let JJ3504, odlet 08:35, šílení utíkáme na rentgeny a do gate. Jsme poslední, sedíme každý jinde. Mám nouzák a sedím u okénka. Let trvá 3 hodiny a pět minut.

Recife

Pláže Boa Viegem

Po přistání si měníme eura na brazilské reály, za 100 euro dostáváme 300 BRL. Na letišti smlouváme s taxikáři za kolik nás odvezou do naší posady http://www.pousadacasuarinas.com.br/. Umluvili jsme to na 40 BRL. Paní recepční nás přivítala s úsměvem a skvělou angličtinou. Za noc pro dva platíme 175 BRL. Recepční nás vybaví mapou města a vše nám vysvětlí. Pousada Casuarinas je opravdu nádherná, jsme kousek od vyhlášené a čisté pláže Boa Viagem, kam se hned vydáme, abychom si odpočinuli po dlouhé cestě. Zaplatili jsme si slunečník a objednali si místní koktejl Caipirinha. Název vychází z portugalského slova Caipira, v překladu „křupan“. Jsou to nakrájené limetky, rozmačkáme ve sklenici s třtinovým cukrem a s deci cachaçy, doplněné rozdrceným ledem. Není to špatné, ale pro mě dost sladké. Cestou do posady jsme si chtěli dát v restauraci večeři, ale cena za jedno jídlo od 100 BRL výše nás od toho odradila. Večer se koupeme v bazénu, pozorujeme hvězdy a popíjíme slivovici.

Boa Viagem pláž

Žraloci

Recife je hlavní město brazilského státu Pernambuco a je domovem pro více než 4 miliony lidí. Nachází se v místě, ve kterém se stékají řeky Beberibe a Capibaribe. Jedná se o jeden z nejvýznamnějších přístavů v Atlantském oceánu. Břehy Recife jsou lemovány nádhernými korálovými útesy, po kterých získávají své jméno. Město je oficiálně založeno v roce 1537 evropskými průzkumníky, ale v podstatě vzniká až o 300 let později, v roce 1823. Recife obklopují populární pláže patří Boa Viagem, Pina a Brasilia Teimosa. Podle upozornění, co jsou na cedulích, jsou ve zdejších vodách žraloci.

Varování

Ostrovy a mosty

Recife je v blízkosti rovníku a klima je zde obecně teplé a vlhké. Chladný vánek, který vane od Atlantiku zajišťuje, že teplota není extrémní, což ale neplatí pro město, kde je na padnutí. Je složeno z malých ostrovů a více než 50 mostů. Dává se mu přezdívka „brazilské Benátky. Recife bylo jedním z 12 hostitelských městech 2014 FIFA World Cup.