Panamericana – Peru 4

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Peru » Panamericana – Peru 4

Panamericana

Máme před sebou 600 km na jih. Brzy ráno odjíždíme  do města AREQUIPA. Ani se mi o tom nechce přemýšlet. Je to vlastně přejezd na celý den. V autobuse je záchod a tak ani moc nezastavujeme. Je 14,30 odpoledne a jsme  stále na cestě. Poslední příjemná  zastávka  u oceánu , dáváme si oběd . Je to rozloučení s oceánem, už ho neuvidím, od pobřeží se už budeme jen vzdalovat.Začíná mi být špatně od žaludku.

Panamericana Peru

Panamericana se kroutí jako had. Po cestě jsou jen kaktusy a chýše. Po pravé straně oceán a vedle naší dálnice je vidět  cestička. Ptala jsem se co to znamená a průvodce říkal, že je to cesta, kterou Inkové používali při obchodech. Je dodnes dobře vidět a při výstavbě Panamericany, vlastně použili stejnou trasu. Dálnice byla dokončena v roce 1940.

Už jen 265 km . Je 16.15,  žaludek se uklidnil a my se postupně budeme dostávat do výšky 3000 metrů nad mořem. Jsem zvědavá jak se budu cítit. Loučíme se s Pacifikem a budeme se pohybovat v oblasti, které se říká Altiplano. Projíždíme místem, kde bylo nedávno zemětřesení. Je 8 večer,  jsme v pěkném hotelu. Mám pocit, že mi exploduje mozek a trochu se mi točí hlava. Je to reakce na nadmořskou výšku. Hned jdu spát, abych si odpočinula.

Sopka El  Místy

Vstala jsem už v 6,30, protože jsme přijeli za tmy, chtěla jsem vidět jaká je vyhlídka z mé hotelové terasy. Pohled mě tak překvapil, že jsem si musela sednout a pozorovat sopku El  Místy 5 822 m.

Panamericana Peru

Panamericana

Nejdelší  dálniční síť na světě. Je dlouhá přes 48 000 km a vede přes 15 států  Prochází různými ekosystémy , od džunglí až po  horské  průsmyky. Některé úseky projedete jenom v období sucha, některé úseky jsou nebezpečné.USA a Canada Panamericanu oficiálně neustanovily. Nejvíce známá je část nazývaná Aljašská dálnice a Interamericana.