Potápění – BORNEO 35

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Borneo » Borneo - malajská část » Potápění – BORNEO 35

Kurz potápění 2. díl

Ráno jsem vyskočila jako rybička, vždyť přeci za chvíli jdu pod vodu. Co s sebou asi tak budem dnes potřebovat? Opalovací krém, ten se neztratí, sluneční brýle taky a víc toho potřeba není. Na molu se sejdem s Ibrahimem, vyfasujem vybavení a hlavně záchranou vestu, sme přeci v Malajsii a tady zastávají pravidlo: „safety first!“. Odevzdaně bereme vestu a už si to frčíme na člunu směr Sapi island. Cesta nám trvá tak deset minut, takže žádný velký dobrodrůžo se nekoná. Na lodi si nás rozdělují do skupin – jedna skupina já a Ifča a dostáváme Ibrahima, druhá skupina jsou Britové a instruktor a třetí skupina nějací Angláni, co si dělají jen oživovací kurz….

pohled z Gaya na Sapi

Dostáváme od Ibrahima první úkol, potřebuje se přesvědčit, že tak nějak umíme plavat a posílá nás do vody. Na tento povel sem čekala už od rána, neváhám ani minutu a skáču přes palubu. Ibrahim po nás chce abychom deset minut šlapaly vodu. Ach jo tak tohle je fakt nuda, mé tělo je vybaveno skvělou funkcí, prostě samovolně plave na hladině, v jakékoliv pozici bez sebemenšího pohybu. Takže ani nemusím šlapat vodu a celkem se ve vodě nudím, Ifča sice touto výbavou neoplývá, ale vypadá, že se taky dost nudí. Ibrahima už máme celkem zpracovaného a tak mu dáváme návrh? „Nemůžem si jít normálně zaplavat, stejně je součástí kurzu nějaký to plavání.“ Ibrahim se rozhlídne šibalsky se usměje a posílá nás k té nejvzdálenější jachtě, která tu je…prej na to máme deset minut. Mělo se plavat jen 200m, ale když teda prudíme tak ať si máknem, volíme volný styl, nejsme přeci vomáčky a plavat umíme. Paráda !

Nasazujem potápěčskou výstroj

Vracíme se na loď a konečně se oblíkáme do kompletní potapěčské výstroje. První úkol je kontrola parťáka, Ibrahim nám všechno ukazuje a pak se postupně kontrolujem samy. A ted už jen natrénovat potapěčský skok z lodi. Až na nějaké malé nedostatky se nám celkem daří a konečně může začít první podvodní nádech…..Je to opravdu nepopsatelný pocit, a dost mě to baví. Jelikož moje tělo ale stále plave na hladině, ne vždy je má výbava výhodná…dostávám dalších několik závaží abych konečně klesla ke dnu. Učíme se základní dovednosti jako nandání brýlí pod vodou,  vzduch parťákovi….. Ibrahim rychle zjišťuje, že se nám pod vodou líbí a tak nás hned bere na malinký průzkum podvodního světa, nic velkého, jsme pouze v osmi metrech, ale je to skvělý.

Gaya island

Když už musíme z důvodu nedostatku kyslíku z vody, Ibrahim nás pochválí a vysvětluje nám, že jsme zvládly rovnou první ponor, který měl být po obědě a že nás hodí na ostrov Gaya asi 200 m daleko tam bude oběd a my že máme až do 15 h volno a můžem se válet na pláži. Druhá skupina s Brity je pomalejší, mamince se pod vodou moc nelíbí a tak ponor absolvují až opravdu po obědě.

Potápění s instruktory ze Skuba Junkie

Skvělý oběd, seznámení se zbytkem instruktorů ze Skuba Junkie, a pak hurá zase pod vodu a tentokrát i do 12 m odjíždíme na další ostrov. Už toho vidíme víc učíme se další dovednosti a neskutečně si to užíváme. Britové se vrací celí nesví a domlouvají se, že zbytek kurzu absolvují až tak za 14 dní, pod vodou prej nic moc. My to nechápeme, ale ne každý se pod vodou cítí dobře.

Zítra nás čeká poslední den kurzu….