Srí Lanka – cestopis 22

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Sri Lanka » Srí Lanka – cestopis 22

Ella – Nanu Oya , vlakem nádhernou krajinou.

Je 3. února , vstáváme brzy před šestou. Vypijeme čaj a spěcháme na nádraží v Ella.  Nádraží se pomalu zaplňuje místními spolu s několika „bílými“ turisty. Jsme velmi natěšeni, po úmorném cestování vypůjčeným autem,  to bude balzám na duši. Zakupujeme lístky do 1. třídy, kde by měl být i prosklený výhled ven. Cena lístku je několikanásobně vyšší než lístek do druhé či třetí třídy.

čajové plantáže Srí lanka

Konečně vláček přijíždí. Naše první třída vypadá jako taková trochu prosklená rakev. Tedy žádný zázrak. U prosklené části je stejně obsazeno a tak sedíme u okýnek a navíc jedeme  pozadu. Mně je pořád ještě šoufl, takže na sebe nabalím všechno oblečení co mám a schoulím se u špinavého okénka. Je dost chladno a protože vláček se pohybuje po trati v dost velkých výškách, tak jsem ráda, že mám bundu i šátek. Všichni dychtiví nejenom výhledů, ale i fotografování,  mají otevřená okna a tak je tu chladivý průvan.

Po příjemně prožitém dni  v Nanu Oya se vracíme zpět do Elly. Koupili jsme si do vlaku vychlazené pivo a zakoupili jízdenku do druhé třídy za neuvěřitelných 110 rupií ( cena je asi desetkrát nižší než v první třídě). Jsme mezi lidmi a sympatičtí Němci, kterým jsme na nádraží poradili, kde nakoupit zlatavý  mok, nám uvolňují místo vedle sebe. Cesta zpět opět nádhernou a okouzlující krajinou nám uteče velmi rychle a v družné zábavě už za tmy zastavujeme na nádraží v Ella.

vlakem Ella Nanu Oya

Ella – leží na trati Kolombo-Badulla. Železniční stanice Ella je ve velké míře využívaná turisty, kteří ocení nejenom cenu , ale i dobře a přehledně vystavené jízdní řády. Cesta vlakem nádhernou krajinou byla jedním z hodně pěkných zážitků na Šrí Lance!