Srí Lanka – cestopis 9

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Sri Lanka » Srí Lanka – cestopis 9

Kayts a pevnost Hammenhiel  Fort

Kolem vojenských hlídek pokračujeme Jaffny dál přes dlouhý most na ostrov Kayts. Laguny  kolem  náspu (mostu) jsou plné rybářských nástrah. Loví se zde langusty. Cesta pokračuje stále po rovinaté části země a kolem v mořských lagunách jsou mangrovy i palmové háje. Krajina je zvláštní a svým způsobem velmi působivá. Já už se nemohu dočkat, když zahlídneme billboard s odbočkou na  pláž .

Catty Beach

Konečně, Catty Beach vzdálená 2 km. Jsme překvapeni, že písčitá pláž lemovaná kokosovým hájem  s několika nově postavenými zastíněnými pergolami a koupajícími se domorodými dětmi v čisťounkém moři je téměř prázdná , čistá a ideální…koupání je báječné! Pokračujeme dál stále  lagunami posetou krajinou.

rí Lanka Kayts

Kayts

V kaytském přístavu prý kdysi přistály plachetnice krále Šalamouna , naplněné šperky , kořením a exotickými zvířaty. Kayts je jedním z důležitých míst na ostrově. Většina lidí na ostrově jsou hinduisté, menšina muslimů a křesťanů. Na ostorově je i několik škol. Od r.1983 byl ostrůvek dějištěm násilí a součástí srílanské občanské války včetně masakru v Allapiddy, kdy bylo 13. května 2006 brutálně popraveno 13 civilistů včetně čtyřletého dítěte a čtyřměsíčního kojence.

V městečku Kayts , kde je několik kostelů i škol, je to místo kudy prošla válka i tsunami. Je zde kostel sv. Jakuba a novobarokní kostel Panny Marie a další památky.  Obdivujeme několik, kdysi asi krásných, nyní však zpustošených, koloniálních vil v zarostlých zahradách. Je zde i malý přístav, ale přítomnost vojáků nám tentokrát není příjemná.

Pevnost Hammenhiel  For

Z břehu pozorujeme v dáli pevnost Hammenhiel  Fort (dříve Fort Royal) , zbudovanou Holanďany v polovině 17. století  na ochranu Jaffny. Pevnost se nachází na maličkém ostrůvku  mezi Kayts a Karitivu a připomíná  pevnost  Alcatraz.

Vracíme se zpět do Jaffny, abychom včas a za světla sehnali ubytování. Jsme ve čtvrti Chundukuli , kde je opět několik koloniálních vil, spousty rozstřílených a zdevastovaných vil. Je zde několik slušných guest housů, ale všechny jsou plné!  A tak už téměř při setmění se na nás přeci jenom štěstí obrátí . V Homely Gues Housu na Kandy Road máme konečně čistý pokoj a přislíbenou dobrou večeři.

Jídlo je  opravdu luxusní, moc dobrá rýže, několik druhů kari a krevety v chilli omáčce. Mňam.

Na ráno máme objednaný jenom čaj.