KIRINDA

S mladíkem v chatrči

Kirinda – základna Arthura C. Clarka. Míjíme nádherné jezero Yoda Wewa a přijíždíme do cíle cesty Kirindy. Obrovské kameny lemující pobřeží vypadají úchvatně. Brzy se bude stmívat a tak zkoušíme několik guest housů , bohužel všude mají plno a tak narychlo, smutní, že si nemůžeme Kirindu prohlédnout, volíme 13 km vzdálenou Bundalu.

Kirinda

Nakonec je to Kirinda

Asi jsme si nevybrali úplně správnou cestu. Jedeme kolem mokřadů, chvílemi džunglí, potkáváme několik domorodců a ti ukazují směr cesty.  Opět přijíždíme k obrovským balvanům a k dunícímu moři. Už je téměř tma a tak vezmeme za vděk jakousi chatrčí, v jinak pěkném resortu Temple Flower. Navíc nám slibují, že nám udělají k večeři čerstvé ryby a tak neváháme. Za těch 200 Kč, co za to chtějí, je to velký luxus. Spíše je pro nás velkým překvapením, že místo, kde se nacházíme je opět Kirinda! Takže jsme si to pěkně objeli dokolečka a přistáli tam, kde jsme vlastně původně chtěli být. Hurá!

Kouzelný Alladin

Jdeme ještě natěšeni rychle na blízkou pláž. Cestou potkáváme buvoly a všudypřítomné psy.  Panorama s kameny je úchvatné, ale moře je divoké a bouřící. Na koupání to rozhodně není! Honza chce vyzkoušet sílu moře, ale na pláži se objeví  kouzelný mužíček, jak později zjistíme opravdový Alladin a ten ihned Honzovi tuto nerozvážnost zakáže. Vezme nás pod svá křídla a vede nás asi  ke 400 m vysoké skále, kde Honzovi dovolí smočit se po pás ve vodě. Alladin, je ředitelem zdejší školy, je to malajský muslim a je velmi příjemným společníkem. Vypráví nám o tsunami, které mu vzalo několik přátel včetně bratra s celou rodinou.

S mladíkem v chatrči

Večeře je úžasná a já mám domluvenou po večeři ajuvérdskou masáž. Z obsluhujícího mladíka se,  k mému údivu, vyklube i masér. První zmínka, že masáž provede v naší, dost děsivé chaloupce, mě vyděsí a říkám, že v žádném případě. Říká, “ no  problem“ a bere olejíčky a já s přesvědčením, že jdeme do nějaké místnosti v resortu, jdu za ním. Já bláhová pitomka! Jsme na prašné cestě a zahýbáme do úplné tmy do vedlejšího dvora, kde na konci stojí  opuštěná chatrč. U chatrče stojí dva buvoli. Je ve mně dušička a říkám si, že se mi to asi zdá. Odemkne chatrč, kde jsou pouze dvě postele, žárovka, židle. To si dělá srandu ? Ptám se ho jestli to myslí vážně, říká, že to myslí naprosto vážně,  je to jeho dům a zároveň místo, kde provádí masáže. Nebudu popisovat průběh masáže, ani mé hodinové trauma, zda odsud vyjdu zdravá a živá. Nic se nestalo, masáž byla prima, ale už nikdy více v chatrči!

milionář z chatrče

Honza už spí (naštěstí), musím se z toho nejdříve vzpamatovat. Noc je děsivá. Venku je ukrutný rámus a vzduch se nedá dýchat. Pryč s neprodyšnou moskytiérou, otvíráme okno a stříkáme na sebe repelenty. Já k ráno na chvíli usínám, ale Honza nezamhouří oka.

František

Ráno nemohu stejně  dlouho spát a  tak půjdu  na pláž. Majitel mi říká, že za 10 minut bude východ slunce. Hurá. U brány však stojí velký pes. Na psy už si trochu zvykám, ale přeci jenom tohle tele je vlčák a každý pes na téhle planetě ví, že se ho bojím. Všichni psi v Čechách i  v zahraničí  mi dávají rádi najevo, že jsem jejich oblíbenec a že mě mají rádi.  Bohužel neumím jejich vřelost opětovat. Majitel říká, že to není problém, že pes půjde se mnou a bude mě hlídat. No, tak to mě opravdu uklidnil. Já a vlčák na pláži! Neodporuji a dělám, že jsem ok. Jestli mě sežere, tak s tím asi stejně nic neudělám.

Kirinda

Psa jsem pojmenovala František. Je ve mně dušička a pes se ode mne nehne ani na krok. Přicházím na pláž, kde neskutečné ranní světlo dělá atmosféru hodnou romantického filmu. Nehnu ani brvou, ani když jdeme kolem buvolů, zároveň všichni psi, kteří se potulují po pláži, se k nám blíží! Ale díky Františkovi mě neotravují. Lidé na pláži si myslí, že je to můj pes a já začínám mít Františka ráda. Za chvíli přichází i Honza a pes s námi absolvuje hodinovou ranní procházku. V jednu chvíli, kdy je František asi 30 m ode mne, vyrazí  přímo na mě smečka  toulavých  psů, František během vteřiny psy zažene. Vracíme se z nádherné ranní procházky. Františku, děkuji, že jsi mi byl opravdu milým společníkem!

já s Františkem

Balíme, loučíme se s Kirindou  a pokračujeme dál v naší cestě.

Kirinda – vesnice s pláží a buddhistickou svatyní na obrovské kulaté skále. Kirinda sloužila jako pozemní základna pro skupinu Arthura C. Clarka při výpravách k vraku Great Basses.