Štíty – na lyžích u Aleše Valenty

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Olomoucký kraj » Štíty – na lyžích u Aleše Valenty

Několik volných dní a teplé počasí lákalo na výlet. Naším cílem byla část zemské hranice mezi Čechami a Moravou. Šťavnatá  okouzlující krajina i městečka lákala nejenom turisty a výletníky na svou návštěvu. Viděli jsme mnoho a tak jenom trochu na škodu, že zde není pro takové rychlé  a náhodné turisty jako jsme my,  dostatek dobře značeného ubytování. Únava horkého dne a našlapané i ujeté kilometry byly znát. V městečku Štíty jsme doufali, že nebude problém se ubytovat. Hotel Černá kočka by nás rád přijal , ale bohužel měli plno. Zbývalo jen už zkusit poptat ubytování v Acrobat hotelu, který jsme zahlédli pod městečkem.¨

Štíty Aleše Valenty

Acrobat hotel

Přijeli jsme k modrým monstrům , tyčících se v krajině. Vzpomněla jsem na pořad v televizi s olympionikem Alešem Valentou a blesklo mi, že to zřejmě bude jeho dílo. Honza nakonec přinesl dobrou zprávu , že mají volný pokoj. Překvapilo nás  hned několik zákazů na pokoji, ale sprcha byla příjemná a už jsem se těšili na dobrou večeři a vychlazené pivo. Jíme jenom ryby a vegetariánskou stravu. Bohužel ! znělo z úst mladé dívky..Bylo už dost pozdě a my vyhládlí a naštvaní vyrazili na doporučení zdejších příjemných hostů  do městečka do hotelu  Černá kočka. Po cestě  z hotelu bylo ještě několik nedorozumění a nepříjemností, ale co, Honza po operaci kolene ještě jednou vyšplhal do kopce, kuchař  v Černé kočce nám udělal  rychlou večeři, dali jsme si pivkoa  už s lepší náladou se vraceli zpět z města. Potkali jsme ještě naše spolustolovníky, popřáli hezký večer a šli na kutě. Domluvili jsme se, že ráno brzy vyrazíme na další cestu. V noci si otevřeli dokořán okno, spalo se náramně , všude klid .Vstali jsme dost pozdě a doufali, že nebude problém si objednat snídani dodatečně. Bohužel nemáte objednáno zaznělo z úst Aleše Valenty, tak nic. To snad néé!!! Tady končí naštvaný příběh. Šli jsme zabalit , když pan Valenta starší  za námi přišel a nabídl snídani. Snídaně připravená paní Valentovou byla skvělá.  Vše jsme si vysvětlili, dozvěděli se , že zde funguje trochu jiný princip při pobytu a tak pokud se sem chystáte, vše důkladně přečtěte a domluvte .  Pak budete spokojeni.

Závody akrobatů

Venku se zatím připravovaly závody v jízdě na lyžích a snowboardu. Bylo nám dovoleno i fotografovat a tak nakonec dopoledne bylo nové zážitky i zkušeností.  Skoky byly příjemným a zajímavým zpestřením cesty.  Nejmladšímu účastníkovi bylo pouhých 12 let, byly zde i dívky. Závodu se zúčastnili Rusové, Slovinci, Poláci a Češi. Závody pokračovaly finálovými jízdami ještě odpoledne, ale to mi museli ještě stihnout další výlet! Doma jsme se dočetla , že v hotelu nabízejí i saunu a masáže, a to já opravdu zbožňuji. Škoda, že mi to nikdo nenabídl.

akrobacie ve Štítech

Acrobat park

Acrobat Park je unikátní sportovní centrum, které v roce 2002 vystavěl olympijský vítěz Aleš Valenta. Tento multifunkční areál je především určen pro širokou sportovní veřejnost, ale splňuje i podmínky pro profesionální sportovce. Acrobat Park je hojně využíván sportovními oddíly a kluby a navštěvují ho i reprezentace ČR, Rakouska, Francie, UKR nebo RUS.Každoročně pořádáme kempy pro veřejnost a mezinárodní závody evropské a světové série. Acrobat Park je rozsahem a službami svého druhu největší na světě.

Štíty

Štítydříve Šilperk („štítová hora“) najdete na západě šumperského okresu. Šilperk byl založen kolem poloviny 13. století . Jako zakladatel městečka je uváděn Protivena ze Záhřeba.Krajina je zde dosti strmá a nadmořská výška dosahuje 470 mnad mořem.Západní okraj štíteckého katastru tvoří hranici Moravy a Čech.V roce 1949 bylo městečko přejmenováno nejdříve na Žalov a poté na Štíty. V roce 1990 bylo historické jádro štítů prohlášeno za památkovou zónu. Ve městě je osm památkově chráněných objektů: Farní kostel Nanebevzetí Panny Marie, Kamenný kříž, Renesanční radnice ze 16. století,Morový sloup se sochou Panny Marie, Socha sv.Jana Nepomuckého, Socha sv.Anny,Sousoší Kalvárie.