Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Vietnam » Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Taková je Hanoj

Kolem poledne vyrážíme na první obchůzku Hanoje. Ulice jsou přeplněny motorkami, lidmi a šíleným troubením a hlukem. Přejít ulici není v lidských silách, motorky jezdí i na červenou. Masa motorek je děsivá. Na radu Vietnamců se učíme vstoupit přímo do vozovky. Nesmíme ani na vteřinu zaváhat. Je to těžké , ale funguje to. Motorky před vámi zastaví nebo uhnou.

hanoj vietnam – cestování s dětmi

Jsme blízko Hanojského jezera Navráceného meče. Sedáme do vyhlídkové restaurace přímo nad vodou. Předražené jídlo kupodivu nestojí za nic. Procházíme starou částí města. No, spíše kličkujeme a uskakujeme před šílenými motorkami. Jsme v ulici hedvábí. Procházíme obchody s oblečením. Terezka potřebuje koupit šaty. Je to však nadlidský výkon. Rukama nám prochází desítky modelů z hebkého hedvábí. Je to fascinující, ale zároveň neskutečně úmorné. Nakonec vítězí překrásné jednoduché černé šaty. Terezka bude krásná na seznamovacím plese , který se koná v den jejího příjezdu z Asie.

hočiminovo muzeum hanoj- cestování s dětmi

Okradená turistka

Jsme hladoví a tak si objednáváme jídlo v ne příliš sympatickém hotelu. Kousek od nás sedí 2 starší francouzské dámy. Za pár minut jedna z dam vyskočí a úpěnlivě naříká.“ credit card,“credit card „.Ptáme se co se děje? Okradli ji! Je první den na dovolené ve Vietnamu. Přijela na 40 dní do Asie.Je nám z toho smutno.
Přinášejí nám velice nechutné jídlo. Odmítáme zaplatit. Dvě úplně studené nevábně vyhlížející polévky. Personál s tím má obrovský problém. Raději zaplatíme a znechuceně odcházíme. Snažíme se rychle dostat do našeho hotelu. Je chladno , bloudíme a uskakujeme před motorkami. Do hotelu se vracíme až kolem 22. hod.. Úplně vyřízení se narychlo ohříváme v horké sprše a vrháme se do čisťounkých postýlek.
Ráno dojíždíme na 2 dny na Halong Bay
14.1
Probouzíme se do chladného rána, z postelí se nám nechce. Zapínáme televizi a sledujeme starý film s Andrey Hepburnovou. Anglicky moc nerozumíme. V televizi naskakují vietnamské titulky a tak si je s radostí čteme a je nám hned vše jasné!!

Bazar
Navštěvujeme velký bazar. Honza po 5 minutách mizí a domlouváme si sraz venku. Holky chtějí smlouvat , ale Vietnamci ne. Zastavujeme u starší ženy , která se mile usmívá, Sára smlouvá cenu na hodinky.Vietnamka umí rusky a pár slov česky a za chvíli je obchod uzavřen. Celkové prostředí i zboží je dost mizerné a tak brzy odcházíme také.
Míříme do prezidentské čtvrti. Zastavujeme v obyčejné hospodě nabité k prasknutí.Sedí tu obyčejní obyvatelé Hanoje , ale i spousta bankovních a vládních úředníků.Na výběr je tady spousta druhů světových i vietnamských piv, jídla vypadají lákavě.S velkou chutí si objednáváme Plzeň a Budvar. Další zastávkou je voňavá pekárna. Prohlížíme dobroty a nevíme , co vybrat. Oslovuje nás starší prodavač a pěknou češtinou nás vítá ve Vietnamu. Je šťastný , že vidí Čechy. Pracoval ve Veselí nad Moravicí 7 let a moc se mu stýská. Vcházíme do parku v rezidenční čtvrti. Kolem nás procházejí svatební páry.Nevěsty v překrásných bělostných róbách. Pobíhají po parku a pózují fotografům.

hanoj vietnam – cestování s dětmi

Hočiminovo muzeum Hanoj

Po pár minutách přicházíme k obrovské budově . Hočiminovo muzeum.Vcházíme do útrob komunismu.Všude stráže a okázalé prostory. Expozice je prošpikovaná každým detailem Hočiminova života .

Hočiminovo muzeum hanoj- cestování s dětmi

Hočiminův nočník

Každá rekvizita , každý kousek nádobí vše patří Hočiminovi. S nelibostí pozorujeme fotografie z éry Husáka, Brežněva…Objímající se komunisté a duch tohoto místa nás brzy vyženou zpět do reality. Sedíme před muzeem, před námi stojí velká nádoba z které crčí voda, neodpustím si poznámku a šeptám děvčatům, že je to Hočiminův nočník. Strašně se chechtáme, ale pochodující vojsko před námi, nám zavře ústa a raději odsud mizíme.

hočiminovo muzeum hanoj- cestování s dětmi

Bojové umění

Slyšíme jakési národní písně a přicházíme do slavnostního prostoru vyzdobeného květinovými draky, je zde výstava bonsají. Slavnostní atmosféru podtrhuje vystoupení bojového umění vietnamských dětí. Je zde spousty politiků a asi i vysoce postavených lidí, občerstvíní (škoda , že ne pro nás..) kulturní program připomínající naše dřívější májové oslavy. Umění dětí nás pohltí a velice nás překvapí jejich neskutečná šikovnost , odhodlanost a bojovnost.

bonsaje hanoj – cestování s dětmi

Vegetariánské restaurace Tamarian

Cestou do centra zastavuje kolové rikši. Nasedáme a probíjíme se šíleným , opravdu šíleným Hanojským provozem. Za řevu klaksonů kličkujeme mezi auty, motocykly, koly. Vystupujeme u vyhlášené vegetariánské restaurace Tamarian. Den končíme na vyhlídce nad jezerem . Děti jsou tak rozesmáté. Jsou v úplném transu.Honza vstává od stolu a Sárka dusící se smíchem mi šeptá ,že táta vypadá zezadu jako čmelák. Pruhovaný svetr zakoupený na vietnamské ulici, kostkované šortky, batůžek znázorňující krovky … to už nevydržím, smějeme se na celou hospodu.

melák hanoj – cestování s dětmi

15.1.
Loučení v hotelu s klučičím personálem je velice milé. Sedáme do taxíku a hurá do Thajska!