Vodní mlýnky Březina

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Středočeský kraj » Vodní mlýnky Březina

Kukyho les

Tenhle výlet začal tak, že se nám na chalupě /Mužský/ ucpal záchod. Volali jsme na několik známých čísel do Mnichova Hradiště, zda by někdo nepomohl. To se nepovedlo. Na internetu jsme hledali dálší schopné opraváře z okolí Mladé Boleslavi. Další den přijel pan Pazour, hovna všude, ale záchod už splachuje. Mezi řečí nám pan Pazour doporučil několik výletů po okolí, mezi kterými byl i výlet na pohádkové vodní mlýnky.

V neděli  odpoledne, kdy záchod splachuje a venku svítí sluníčko, vyrážíme  já, Jéňa a Jana na krátký výlet za vodními  mlýnky do Březiny.

Vodní mlýnky Březina

Vodní mlýnky

Odbočujeme před rybníkem Žabakor doprava, dále je zákaz vjezdu. Jdeme po asfaltce, lemované starými ovocnými stromy, které nám ale neposkytují příliš mnoho stínu. Jana nám cestou vypráví spousty zajímavých příběhů a místních drbů a tak cesta rychle utíká.

Parné slunce ještě umocňuje vyprahlé makové pole, které míjíme.  Ze zvědavosti trhám jednu z makovic, překvapuje mě velmi nízká odrůda a z makovičky si do dlaně sypu velkou hrst máku.

Kousek za Žabakorem odbočujeme doprava směrem na rybník Oběšenec. Cestou potkáváme několik cyklistů i turistů. Zastavujeme u rybníka Oběšenec, kam se dříve dalo koupat.  Jana nám vypráví, že sem chodili zkratkou  z restaurace Krásná vyhlídka.

Cesta za rybníkem vstupuje do lesa a rozdvojuje se. My pokračujeme vpravo a hned po několika krocích navazuje malá pěšina vlevo. Tady se už začínají na potoce objevovat první mlýnky.

Vodní mlýnky a hrázky, studánka, pumpa, dřevěná korýtka, bahniště a brouzdaliště jsou součástí druhé části naučné stezky Březina /první část je pojmenována  Literárně naučná stezka Březiny/. Vodní dílka  jsou zde postavena pro radost a postavili je tady   SU-MIMO-ZEM a tým tatínků. Stezka je dlouhá asi 500 metrů.

Vodní mlýnky Březina

Cestou zpět si povídáme a protože se nám ještě nechce domů jedeme se podívat do Příhraz.  Malou procházkou z autokempu procházíme mezi chatami až do hospody. V hospůdce točí turnovské pivo. Pak se vracíme zpět na večeři.