Z Petřína na Nový svět

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Praha - hlavní město » Z Petřína na Nový svět

Procházka Prahou

Máme jen odpoledne, je krásně a tak dnes padla volba na rozkvetlý Petřín. Jaro je letos chladné a tak musíme využít sluníčko, které dnes vykouklo. Sraz s Ajkou mám pod Petřínem a výlet začíná zmrzlinou. Je tu docela fronta, zmrzlina v Angelato nás trochu zklamala, přeslazená a není to ono shodujeme se obě.

Petřín

Nahoru na Nebozízek vyjedeme lanovkou. Ach jak tu je krásně , jsme v závoji kvetoucích třešní s nádhernými výhledy na Prahu. Jdeme k vyhlídce u sochy Panny Marie z Exilu. Pokračujeme po Promenádě Raula Wallenberga, opět s fantastickými výhledy na Prahu.

vyhlídka – Petřín

U hotelu Monastery volíme směr  Strahovský klášter. Rády by jsme si prohlédly klášter a už dlouho se chystáme do nádherné Strahovské knihovny, která  je knihovnou Královské kanonie premonstrátů na Strahově. Historická část knihovny ve svém fondu obsahuje přes 200 000 svazků, z toho přes 3000 rukopisů a 1500 prvotisků, uložených ve zvláštním depozitáři. Kvůli kovidu si však musíme ještě počkat na otevření.

Strahovský klášter

Galerie MIRO

Ochutnáme pivo ze Strahovského pivovaru a na Strahovském nádvoří obdivujeme překrásně vykvetlou magnolii. Před vchodem malebného „růžového“ domu, kde magnolie kvete se potkáváme s majitelem pražské galerie MIRO, panem Miro Smolákem, který svou galerii  přesunul právě sem, do malebného domu z roku 1667, který stojí hned vedle kostela sv. Rocha. Dům, kde bydleli režisér Otto Haas nebo herec Miroslav Macháček. Později dům patřil vdově po Rudolfu Slánském ml.. Obrazy zde  maloval i Karel Gott. Tak se těšíme brzy na návštěvu galerie!

Galerie Miro – Strahovské nádvoří

Loreta

Pokračujeme přes Loretánské náměstí  kolem Lorety směrem na Nový Svět. Těžké uvěřit, že za romantickou siluetou a vysokou zdí opatřenou mohutnými vraty a pancéřovou brankou se skrývá jeden z prokletých symbolů totality. Do 22. 12. 1952 tu byla Vojenská věznice Praha spadající pod MNO, poté byla převzata MNB a v roce 1955 byla zrušena. Nemohu  si nevzpomenout na mého tatínka, který zde byl v 50. letech uvězněn. Jako děti jsme moc nechápaly, proč říká, že nesnáší loretánské zvony. To je ale jiná historie…

Nový Svět

Jsme v dalším krásném zákoutí Prahy a to na ovém Světě. Projdeme  křivolakými uličkami a malými obytnými domečky. Máme to tu moc rády. Dnešní výlet a příjemná procházka končí . Nad hotelem U Raka vystoupáme po schodech na hlavní silnici, kde jezdí tramvaje.