Z Radotína na Zbraslav

Zimní procházka

Skoro zataženo, přesto téměř jarní únorové počasí. Místo u řeky  Berounky, kde je vždy krásně, je naším prvním cílem. Potkáváme cyklisty, v hospůdce u Ondřeje je otevřeno. Lidí sedí i venku. Na některých místech, k naší radosti, kvetou růžové a červené keře. Zastavujeme u geologické stěny a pokračujeme po lávce dále. Lávka není v dobrém stavu. Nevím, kolikrát přes ni ještě půjdeme, než se k naší lítosti bude budovat lávka nová.

Místo u řeky Radotín

Míjíme starou  jahodárnu, kam všichni v sezóně chodili pro chutné červené plody a která viditelně chátrá. I celý prostor za lávkou je hodně zasypán odpadky. Za chvíli jsme u známé Lipenské tržnice.

VELKOTRŽNICE LIPENCE

Pražská velkotržnice vznikla v roce 1991. Je jedinou velkotržnicí tohoto  druhu na území ČR. Rozloha prostor je více než 11 ha s celkovou prodejní a skladovací plochou více než 32 tisíc m² (z toho 15 tisíc m² chladíren), parkovací plochou více než 30 tisíc m². Do tržnice s přestávkami jezdíme po celou dobu její existence, pro květiny, zeleninu, vajíčka, pro dárky.

Velkotžnice Lipence

Provoz tržnice je soukromoprávním subjektem  na území hlavního města Prahy.
Vzhledem ke svým charakteristikám se Velkotržnice Lipence s.r.o. může srovnávat s velkoobchodními subjekty tohoto druhu nejen na území EU, ale i celého světa, o čemž svědčí i členství ve Světové unii velkotržnic.

Kostel sv. Havla

Pokračujeme kolem golfového hřiště až na hlavní silnici. Ulicí Generála Mejstříka, mezi domy a zahradami přicházíme na kopec Havlín, až ke kostelu sv. Havla. Projdeme nejdříve spodním hřbitovním lesíkem, zastavíme se i na hřbitově.

Kolem kapličky  scházíme až do centra Zbraslavi. Projít parkem kolem zbraslavského zámku nejde a tak se vracíme, a jdeme zkusit štěstí do naší oblíbené restaurace  Barabizna. Je tu narváno k prasknutí, ale 2 místečka se nakonec našla u baru a tak si dáme skvělý pozdní oběd. Venku se ochladilo a počasí přípomnělo, že ještě zima nekončí. Do Radotína se pak vracíme busem 247.

Nenáročný a příjemný nedělní výlet.