Z Rokytna na Dvoračky

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Liberecký kraj » Z Rokytna na Dvoračky

Mlha

Je víkend a podzim v Krkonoších je opět překrásný. Bydlíme v Rokytnu u kamarádky na kouzelné roubence. Rokytno je obec navazující přímo na Horní konec Rokytnice nad Jizerou. Jméno Rokytnice měl původně dnešní Huťský potok, od nějž  jej později převzala obec.  Je odvozeno od přídavného jména  rokytná“, což ve staré češtině znamenalo vodu tekoucí mezi rokytami (vrbami).

Rokytno

Cesta  z Prahy do Rokytna /pro jiné asi delší, ale pro mě srdeční/  přes  Rezek pří zapadajícím slunci, opírajícího se  do rozechvělých barevných listnáčů, a rozehrává   divadlo všude kolem i na horizontu  hor. Barvy a ta krása kolem  mi přifukují  vzpomínky a hodně lásky do mé duše. Miluju Krkonoše, je to můj rodný kraj.

Krkonoše

Výlet na Dvoračky

Ranní mlha zakryla vše kolem a na plánovaný výlet se nám moc od kamen nechce. Cesta vzhůru vede přímo kolem „naší“ chalupy.  Míjíme Huťský vodopád , který je od chalupy asi 800 metrů a stoupáme směrem ke Dvoračkám. Chvílemi je vidět tak nejvýše na 10 metrů. Ale i tajemná mlha valící se údolím až po vrcholky hor  má své kouzlo. Na Dvoračky je to z Rokytna asi 4 km. Stoupání je chvílemi dost strmé. I v tomto počasí potkáváme celkem dost turistů. Odměna  nás pak čeká přímo na Dvoračkách. Těšíme se na kyselo a domácí houstičku /ani jedno už nemají…/. Restaurace praská ve švech a jídlo je moc dobré. Za okny, místo výhledů do kraje je vidět nekonečná mlha…ani se nám ven nechce.

cesta na Dvoračky

Horský hotel Štumpovka a Horská bouda Dvoračky leží v nadmořské výšce 1140m n. m. v Krkonoších na křižovatce turistických cest Dvoračky – Rokytnice nad Jizerou, Harrachov, Mísečky, Špindlerův Mlýn, Rezek. Dvoračky je velmi stará bouda, založená roku 1707 rodinou Schierovou jako horská zemědělská usedlost pro chov dobytka na okolních rozlehlých lučinách. Původní název byl Rokytenské dvorské boudy. V březnu 1893 původní bouda vyhořela a spáleniště koupil hrabě Harrach a přestavěl ji na hojně navštěvovaný hostinec.

Dvoračky

V dobré náladě sestoupáme zpět dolů. Tentokrát jdeme kus po silnici a pak se napojujeme na trasu kolem Huťského vodopádu až dolů k chaloupce. Výlet to byl pěkný a na slunečné počasí si musíme počkat na příště až bude mít Krakonoš  lepší náladu.   V neděli svítí slunce už od rána a na Dvoračky koukáme přímo od chalupy.