Kategorie - Itálie

Z Itálie

Milano, Bergamo – 2. část

Ráno jsme si daly rychlou chůzí asi půl hodiny pěšky ke katedrále na Pizza Duomo, protože holky měly na devátou hodinu rezervovanou prohlídku (15 EUR). Já jsem si katedrálu a střechu prošla před dvěma měsíci, takže jsem na ně počkala venku. Bylo fajn, že na náměstí ještě nebylo moc lidí, stejně tak v Gallerii Vittorio Emanuelle II bylo prázdno, takže jsem se v klidu...

Miláno, Bergamo – 1.část

Po roce jsme si zase udělaly výlet s Kačkou a Verčou. Původně byl naplánován jen Milán, kam jsem od holek dostala letenku k narozeninám. Ale protože já jsem byla v Miláně cca před dvěma měsíci, trochu jsem jim do toho hodila vidle a první den jsme strávily v Bergamu. V pátek a v sobotu jsme měly nádherné počasí, neděle se nám bohužel zkazila – zatáhlo se a skoro celý...

Přechod pohoří Adamello 7

Refugio Premasone Ráno se v klidu nasnídáme, ještě pomůžeme vyložit zásoby z vrtulníku a pomalu se loučíme s horami a pomalu se vydáváme do údolí. Cesta dolů je taky celkem krutá, ale už je to jen dolů a tam nás čeká civilizace, kávička, zmrzlina…no prostě normální letní den. Zkoušíme kontaktovat Standu,  ale vzhledem k absenci signálu je to marné, musíme počkat do...

Přechod pohoří Adamello 6

Monte Adamello 3554 m Budíček ve 4, tak to je krutý, snídaně už je pro nás nachystaná, a celá chata ještě spí, dnes na Adamello vyrážíme jen my. Jirka je unavený z předchozího dne, ztrácíme tedy již druhého člena naší výpravy, který si udělá nějakou lehčí túru v okolí chaty. Klasická snídaně suchar, máslo, marmeláda nezklamala k tomu hromada čaje a kávy a může se...

Řím – 3.část – Vatikán

Na další den jsme si naplánovali návštěvu Vatikánu. Snídani jsme si tentokrát dali v naší vile a pak se vydali na cestu. Dojeli jsme na zastávku Ottaviano, odkud to je na náměstí sv. Petra jen kousek. Původně jsme plánovali navštívit Baziliku sv. Petra (zdarma) i vylézt do kopule (8EUR), jenže jsme se zrovna strefili do doby, kdy papež žehnal před bazilikou...

Řím – 2.část

Ráno jsme s Mácou vyrazily do nedalekého mini-marketu koupit něco na snídani, ale bohužel jsme neuspěly, protože měly ještě zavřeno. Dohodli jsme se teda všichni, že vyrazíme do města a koupíme si něco cestou. Nakonec jsme posnídali v kavárně kousek od metra Cornelia (Pasticceria Roma Tiramisu). Z Cornelie jsme jeli na zastávku Termini a tam přestoupili na zastávku...

Řím 1.část

Výlet jsme naplánovaly s kamarádkou s tím, že já vezmu své dvě 15ti leté dcery a ona manžela, 17ti letého syna a 15ti letou dceru. Ubytování jsem zarezervovala přes booking (1.940,-Kč/osoba na tři noci). Zvažovali jsme dvě varianty – jednu hezčí, ale dál od centra a jednu nic moc, zato v centru. Nakonec jsme si řekli, že stejně budeme přejíždět metrem a zvolili jsme...

Miláno 2

Ráno mě holky přemluvily k tomu, abychom zašly cca 20 minut od centra do obchodu, kde by si mohly koupit Bubble Tea. Byla to celkem svižná procházka, protože na devátou hodinu jsme už měly rezervované lístky do katedrály. Nakonec jsme to ale stihly rychle, takže jsme cestou zpět ještě zašly do kostnice, která se nachází v kostele San Bernardino alle Ossa. Pak jsme se...

Miláno 1

Výlet byl tajným narozeninovým dárkem pro moje dcery, které slavily 15.8.2022 svoje šestnácté narozeniny. Kam letí, zjistily až na letišti u gatu. Ubytování v Cherry apartment jsem zarezervovala přes booking a měla jsem šestí na ubytování za rozumnou cenu (1.640,-Kč/osoba na dvě noci) hned na rohu hlavního milánského náměstí Duomo. Šlo o byt v nejvyšším patře, který...

Přechod pohoří Adamello 5

Refugio Gnutti Ranní budíček v 5 ráno a hurá na snídani. Po snídani nám Standa oznamuje, že další cestu nezvládne a že zůstává. Uvidíme se s ním až za pár dní. Nechávám mu klíče od auta,  aby pro nás mohl přijet na konec naší trasy a do mapky mu vyznačujeme,  kde parkujeme. Až mu bude lépe sejde do údolí a k autu nějak dostopuje. My vyrážíme konečně směr sedlo...