Na řece Moravě – 2

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Olomoucký kraj » Na řece Moravě – 2

Z  Moravy na Mlýnský potok

Opět vstávám dříve než ostatní. Je šest hodin a venku je krásné světlo. Dělám si malou procházku a fotím. Kemp pomalinku ožívá. Kolem osmé se pomalinku probouzí i zbytek naší posádky. Po ranní hygieně si dáváme společnou snídani – kávu, čaj, chleba, marmeládu atd… . Sušíme také věci, které se nám včera namočily v sudu. Balíme, dofukujeme člun a vyrážíme.

Kemp Stodola, ráno

Vyplouváme

Je krásně. Řeka je široká a plujeme na pohodu. Celou plavbu potkáváme pouze dvě kanoe, řeka je tu jenom pro nás. Otvíráme cidery a pivo. Je vedro a tak se několikrát smočíme v řece. Některým výlez do člunu dělá problémy a záchvaty smíchu vrhají plavce opět do řeky. Podél břehů vyčuhují rybářské pruty. Břehy a krajina je posetá barevnými kvítky a krásné  vážky nás doprovázejí , usedají nám na tělo a dělají nám milou společnost. Po hodině přichází jez, kluci jej splouvají a daří se jim, my s Kájou neseme nějaké věci a jez obcházíme.

Kluci sjížděj jez

Obelisk

Za Obeliskem přirážíme ke břehu. Je tu plácek a ideální místo na svačinu. Máme Jéňovy oblíbené jednohubky – s uherákem a nivou a k tomu přikusujeme okurku a zelenou papriku. Máváme projíždějícím raftům s dětmi.

Morava, meditace

Litovel

Pokračujeme dále, za Obeliskem řeka více meandruje, bylo zde několik popadaných stromů, ale nepřekážely nám při plavbě. Hlubokou zátoku jsme využili na skvělé koupání. V pohodě doplouváme až do Litovle. Tady je řeka uzavřená a musí se 1 km přenést nebo převést loď.  Je půl čtvrté odpoledne, voláme na tel. číslo a domlouváme se na odvezení raftu. Příjemný chlapík z Moravičan přijede za hodinu. Raft z věcma necháváme po domluvě za plotem kempu a vyrážíme do města dokoupit zásoby. V Albretu kupujeme cidery, Bao s Kájou si dávají zmrzku, naproti pak objevujeme vinárničku, kde si kupujeme stáčené bíle a růžové víno, na které se moc těšíme. Před vyplutím ještě dáváme oslavné panáky zelené. Do auta se vejde jenom raft a dva chlapíci Jéňa a Bao, my  s Kájou využíváme situace a vyrážíme s Kájou s lahví vína pěšky.

Kemp Litovel, narozeninová zeleň

Na mlýnském potoce

Nakládáme věci zpět na raft a vyrážíme po Mlýnském potoce dále. Pijeme víno, na raftu je sranda, povídáme si, ale cesta neubíhá podle původních představ. Po cestě je spousty překážek, popadané stromy, jsme nuceni několikrát  vyndat člun, věci a vše přenést o kus dále. Už nás to moc nebaví. Několik stromů se nám daří podplout a nebo naopak přeplout. Na několika místech je tak málo vody, že musíme vystoupit a člun táhnout.

Mlýnský potok, Březová

Kde ten Hynkov sakra je ?

Po dvou hodinách zápasu po meandrujícím potoce doplouváme do Březové, zjišťujeme na mapě, že jsme dost daleko od Hynkova a žádný kemp už po cestě není. Nejsme ještě ani v půlce cesty do Hynkova! Další hodinu bojujeme s popadanými stromy i meandrujícím potokem. Doplouváme do Lhoty nad Moravou, když se začíná stmívat. Zrovna se nacházíme u plynojemu, kde je i slušný výstup z vody,  kde je vidět i velká louka.  Nerozmýšlíme se dlouho, tady se vylodíme a dnes tu přespíme. Situace je trošku „napjatá“, pak ještě dostává Kája větví do hlavy a vše je trochu ve stresu. Vyndáváme člun, stavíme stany, …. Vše stíháme tak akorát. Na vaření máme jen perlivou vodu, ale to nevadí. S Jéňou si dáváme „romantickou“  koupel kousek pod plynojemem, vedle níž trčí odpadní roura 🙁 . Dáváme si pěknou dobrou noc a vyřízení usínáme.