Na řece Moravě – 1

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Olomoucký kraj » Na řece Moravě – 1

Vyrážíme – narozeninové překvapení

Vstávám brzy. Je asi 5 h ráno. Rychle dobaluji poslední věci a vyrážím vlakem za Jéňou. S Kájou a Baem jsme pro Jéňu vymysleli dárek k narozeninám. Jedeme na Moravu na vodu. Jéňa neví kam se jede, s kým jedeme, ani co se bude dít. Řekla jsem mu jen co má mít s sebou. V plánu je splout úsek z kempu Mohelnice do kempu Hynkov. Jedeme 2. auty. Kája má vlastní raft, takže budeme půjčovat jen sudy na věci. Sraz je v kempu Hynkov v půl 11.

vyrážíme na výlet

Když máš průjem…

Vyrážíme. Kája měla vyjet původně dřív, aby byli na místě až přijedeme s Jéňou, ale píše mi SMS, že se opozdí… Tak budu muset Jéňu nějak zdržet. Taaák, co bych tak mohla udělat. Jéňa se mě furt ptá kam jedem. Neřeknu! V navigaci jsem nastavila místo asi 20 km od Hynkova. Jéňo, potřebuju hrozně na záchod, zastavíš mi prosím. Jasně. No to je nápad, budu mít průjem. Jéňoo mě bolí břicho zastavíš mi znovu prosím? Kája píše, že zabloudili a sjeli špatně, dalších 40 minut zpoždění… Achjo, co budu dělat. Vidím odbočku na Slavkov. Jéň tady odboč. Ne, že bych nějak potřebovala v tomhle vedru na prohlídku zámku, ale uvnitř by mohlo byt příjemně. Jéňa zatím celkem nerad řídí, a tak se mu můj nápad úplně nelíbí. Projíždíme serpentinami.

překvapaní v Hynkově

Hynkov

Ještě několik dalších zastávek. Ještě, že je všude kolem krásná příroda. Kája píše, že už jsou jen o 20 minut za námi… Už to nemůžu tak natahovat. Dojedeme do Hynkova, ale ne k vodě aby ho to nenapadlo… projíždíme komunistickým městečkem.. Já to furt nechápu Sári, to jako někde tady necháme auto a budeme čundrovat? Uvidíš. Teď si dáme polívku a pak pomalu vyrazíme. Parkujeme. Každá minuta navíc se hodí. Nechávám Jéňu asi 5x přeparkovat. Teď už stojíš dobře. Píšu Káje, že jdeme do restaurace. Budou tu prý asi za 10 minut. Tak super.

Zavřeno. Restaurace otevírá až v 16h. Bezva. No co, už jen 10 minut. To zvládnu. Předstírám, že řeším něco důležitého na mobilu, volám 5 minut s mamkou (taky moc důležité)… Když najednou vedle nás zastavuje auto. Jéňa se otáčí. Jsem zvědavá na reakci. Jéé tyhle dva! Počkej, pádla?! Jéééé my jedeme na voduuu! Ufff, má radost. To by tak ještě scházelo, aby nebyl rád.

řeka Morava

Jedeme na vodu

Vyprávím, jaký věci jsem dnes Jéňovi navykládala, kde všude jsme byli, kolik km navíc jsme najeli, atd… Pak přejíždíme o kousek dál ke kempu Hynkov, kde necháme až do středy Jéňovo auto. Zaparkovali jsme na parkovišti proti sámošce. Přehazujeme věci k Baovi do auta a úplně naskládaný jedeme do Litovle do kempu pro sudy.

kemp Tydra

S Kájou jsme hledaly všechno celkem na rychlo, a tak se nikdo nemůže divit, že ne vždy je všechno tak, jak myslíte. Podle našeho původního plánu jsme tedy chtěli začít v Mohelnici. Zajíždíme do kempu, kupujeme parkování na 2 noci a marně hledáme přístup k vodě. Žádný tu totiž není. Kemp je dokonce celkem daleko od vody… Rychle hledám kemp v blízkosti. Našla jsem ho, jupí! Chceme vrátit peníze, čekáme asi 20 minut, když se konečně vrací paní pokladní. Zjišťujeme, že nám ale vrátí jen 30%. No, nedá se nic dělat, právě jsme tu čekali celou věčnost kvůli 30 Kč.

Moravičany –  kemp Tydra

Míříme do Moravičan. Navigace nás bere někam mimo civilizaci. Podjíždíme koleje a jedeme asi 8 minut úplně zarostlou polní cestou. Pak znovu podjíždíme koleje, jen tak tak nám to neurazí střechu. Hurá! Jsme v kempu TYDRA! Tady jsme zjistili nějaké informace. Možnost zapůjčení elektrické pumpičky na nafouknutí raftu, povolení k zaparkování auta na dvě noci, stručná vodácká mapa, kontakt na případný převoz raftu ve Lhotě (1 km dlouhá trasa pro přenos lodi). Dále nám bylo řečeno, že úsek z tohoto kempu někam k Novým Mlýnům by měl trvat 3,5 hodiny a trasa další den do Hynkova cca 4 hodiny.

kemp Tydra

Vyplouváme – narozeninová párty

Nafoukli jsme raft a naložili věci do sudů a vaků a vyrazili. Počasí nic moc, ale za 15 minut vykouklo slunce a vše bylo najednou krásnější. Pluli jsme poklidnou Moravou a otevřeli si první lahvinku.

Hladové žaludky se začali hlásit o své, posádka na lodi mimo mě měla v nejbližší době narozeniny, ideální čas to oslavit! Z mé kouzelné tašky vytahuji domácí koláč/dort, zapalovač a svíčky.Všichni  postupně sfoukli svíčky  a s chutí si každý snědl jeden kousek.

narozeniny

Začíná zase pršet a tak zastavujeme pod mostem a dáváme si další sváču. Stojíme hned vedle kempu Stodola. To si ještě bláhově myslíme, že doplujeme do cíle, do kempu Nové Mlýny.

na řece Moravě

Voda je klidná a jede to jak po másle. V malé zátoce jsme udělali přestávku, na skále nad námi se objevuje krásná kaplička (Chrám přátelství) a za chvíli bude zapadat slunce. Byla by nádhera tu dnes přenocovat, ale nakonec volíme variantu vrátit se do kempu Stodola. Jedeme proti „proudu“ a za 20 minut jsme na místě.

Kemp Stodola

Rychle vytahujeme raft. Některé věci máme promoklé, protože nám nateklo do sudu. Stavíme oba stany na kraji kempu.Je zde i bar, ale nikde nikdo. Vedle nás stojí 3 stany. S Jéňou dáváme noční koupel v řece. Až pak jsme zjistili, že v kempu jsou záchody i umyvadla s pitnou vodou.

Uvařili jsme si večeři a pak ulehli do svých komnat.