NEW YORK 2

Stadion Yankee

Noc nebyla nic moc. Jednak postel byla tak měkká, že mi to přišlo, jako bych spala na vodě – když se na jedné straně někdo pohnul, ten na druhé straně začal ten druhý lítat jak při pořádném vlnobití. Zadruhé jsem kvůli časovému posunu nemohla moc spát, často se budila a nakonec to vzdala, a v 5.30 hod. vstala (trochu mi to připomíná budíčky doma, od kterých jsem si chtěla odpočinout). Každopádně se mi ten časový posun při cestách na západ zvládá nepoměrně lépe, než při cestách na druhou stranu. Po návratu na východ mi vždycky trvá tak 4 dny, než jsem zase schopná usnout před půlnocí a ráno v pohodě vstát. Asi to příště budu muset vzít rovnou kolem světa a vyhnout se tak nenáviděnému jet lagu.

Po snídani, kterou jsme si dali v hotelu, jsme vyrazili do města. V hotelu jsme snídali poprvé a taky naposledy, protože za bufet pro dvě osoby jsme v přepočtu zaplatili 1.200,-Kč a to byla fakt síla. Jídlo a pití v Americe je vůbec na naše poměry hodně drahé. Ušetřit se dá jen v případě, že je člověk živý na hod dogu, co prodávají z vozíků na ulici za cca 2 USD. Relativně levné je to i ve Fast foodech, ale jinak není problém dát za pivo 200,-Kč.

V sobotu bylo venku nádherně. Přes Time Square a Broadway jsme došli k Central parku. V plánu jsme měli návštěvu Hospody při Českém domě. Ten den se totiž hrál zápas české hokejové reprezentace, který jsme „nutně“ museli vidět. Po celkem dlouhé cestě jsme zjistili, že Hospoda je celkem luxusní restaurace, tedy rozhodně žádný sport´s bar, a navíc otvírala až v 11 hod., takže jsme se zase otočili a došli na Grand Army Plaza, kde je mimo jiné velký Apple store s wifi, ve kterém jsme se na chvíli zastavili.

NY z vrtulníku

Naše cesta zpátky na hotel vedla po 5th Avenue přes Trump Tower, St.Patric´s Cathedral a Rockefeller Center. Po obědě (opravdu „hoch“ hamburger) jsme vyjeli výtahem do 67. patra Rockefellerova Centra na Top of the Rock. Vyhlídka na NY byla nepopsatelná, pešky se dalo vyjít ještě o tři patra výš a jasné počasí nám dovolilo dohlédnout do „nekonečna“.V hotelu jsme si zamluvili program na další dopoledne – let helikoptérou nad Manhattanem a po relaxu na pokoji zašli na večeři na Time Square. Porce v restauracích jsou dost předimenzované, takže i když jsme jedli jen 3x denně, přivezla jsem si samozřejmě kilo navíc. Brala bych poloviční porce za poloviční ceny, ale takhle to holt v Americe asi nefunguje. Večer jsme opět skončili v hotelovém baru, což se pak v podstatě opakovalo až do konce pobytu.

Ráno jsme jeli metrem na jih Manhattanu na South Ferry, dali si snídani v Mc Donald´s a pak už šli na molo č. 6, odkud odlétají helikoptéry. Po shlédnutí bezpečnostního videa jsme nasedli spolu se 4 dalšími turisty do vrtulníku a prožili cca 20 minut v oblacích. Počasí nám přálo, takže výhled na NY byl úžasný, ohromující, dech beroucí, kouzelný … Mimo jiné jsme se proletěli i nad stadionem New York Yankees, kam jsme se odpoledne chystali na zápas.

stadion Yankee

Po zápase jsme se z Bronxu metrem vrátili do centra na Grand Central Terminal u Chrysler Building, odkud jsme si šli odpočinout na hotel. K večeři jsme si tentokrát objednali pizzu – sice jsme ji dali na půl, ale i tak jsme se z hospody skoro neodvalili.

Po prvních nádherných dnech se pondělní počasí rapidně změnilo. Ráno pršelo a na NY padla mlha. Několik budov na Manhattanu končilo v oblacích a nebyla vidět jejich horní patra.

Na pokoji se nám zůstávat nechtělo, takže jsme si vzali větrovky, kapuce na hlavu a vyrazili do ulic. Snídani jsme si dali v Applebee´s, kam jsme se pak pravidelně vraceli – já většinou na french toast s borůvkami. Metrem jsme dojeli cca do poloviny Central Parku a využili vstupenek, které jsme měli v rámci NY Passu, k návštěvě Museum of Natur History. Já sice nejsem muzejní typ, ale je fakt, že tohle muzeum bylo opravdu hezky udělané. Bohužel se sem před deštěm schovalo docela hodně lidí, ale vzhledem k rozlehlosti muzea to i tak celkem šlo. V rámci vstupenky bylo i představení Journey to the Stars v místním planetáriu, což byla opravdu paráda.

I když pořád mžilo, šli jsme zpáteční cestu do hotelu pěšky a na pozdní oběd se stavili v hospodě u Columbus Circle. Vzhledem k velikosti porce jsme už na večeři ani nešli.