Serrano, Lençóis – BRAZÍLIE 10

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Brazílie » Serrano, Lençóis – BRAZÍLIE 10

Serrano, báječné místo na koupání

Vstáváme jak jinak než ve 4 hodiny ráno. Z hotelu nás veze taxík na autobusové nádraží do centra Salvadoru. Za taxík platíme 32 BRL a jdeme si vyzvednout místenky do Lençóis, malého městečka ve státě Bahia. Náš kamarád Dan byl tak hodný, že pro nás z Prahy objednal na http://www.realexpresso.com.br/ místenky, které si máme vyzvednout ve druhém patře ve stánku u společnosti Rapido Federal. Chtěli jsme si původně místenky objednat, ale nějak jsme se nemohli prokousat portugalštinou a Dan naštěstí portugalsky mluví. Na nádraží jsme potkali dva bezradné Němce, kteří jedou stejnou trasu jako my a tak jsme jim mohli poradit.

cesta do do Lençóis

Lençóis

Do Lençóis jedeme téměř 7 hodin. Teplota vzduchu po ránu je 32 stupňů. Na oběd se zastavujeme na půl cesty a dáváme si za 6 BRL empanadas. Krajina se postupně mění. Palmy střídají kaktusy  a půda je zde sytě oranžová. Ujedeme celkem asi 300 km do vnitrozemí. Těšíme se na krajinu se stolovými horami, vodopády, kaňony a na jeskyně. V dálce už vidíme stolové hory, za kterými jsme vyrazili do Parque Nacional da Chapada Diamantina.

Ubytování – Pouso da Trilha

Konečně jsme v Lençóis a jdeme se ubytovat. Cesta z nádraží je jen 15 minut pěšky, ale s báglem po krásných, ale nepohodlných dlažebních kamenech, se to zda do Pouso da Trilha Hospedagem daleko. Platíme za pokoj 220 BRL http://www.pousodatrilha.com.br/. Recepční opět skvělá, mluví anglicky, nechala nás vybrat si pokoj. Jak jsme druhý den zjistili, mají i výbornou snídani. Pokoj je sice maličký, nemá klimatizaci, ale jen větrák. Budeme tu jen dvě noci, to nám bude stačit a alespoň budeme spát při otevřeném okně.

Pouso da Trilha Hospedagem

Město Lençóis – vstupní brána do Parque Nacional da Chapada Diamantina

Jdeme si prohlédnout hornické město Lençóis, jehož někdejší bohatství se odráží v krásných budovách na hlavním náměstí. Jsou pravděpodobně z 19. století. Oblast je známá pro svou dřívější těžbu diamantů. Se zrušením otroctví a objevením dolů v Jihoafrické republice vrty ustávají, ale průzkum pokračuje i v těchto dnech. V roce 1985 se oblast stává národním parkem. Lençóis je dnes okouzlující malé městečko, plné kaváren, dobrého ubytování, barů a restaurací.  Oblast prosperuje díky turismu a slouží jako výchozí brána do Parque Nacional da Chapada.

cesta do do Lençóis

Serrano, báječné koupání

Lençóis jsme si prohlédli, zaplatili si výlet na zítra a jdeme se vykoupat do řeky Lençóis na místo zvaném Serrano. Není to daleko, jen asi 30 minut do kopce a dostáváme se ke korytu řeky Lencois. Skála, po které jdeme k bazénkům má hladký povrch a trochu to tu klouže, jak jsem se mohla přesvědčit. Sjela jsem, ale naštěstí se mi nic nestalo. Nebyl to nejlepší nápad obout si žabky. Povrch skály je vyhlazený, mozaikový a příroda zde vytvořila ve skalách díry, které slouží jako přírodní bazény. Voda, ač je temně hnědá a na povrchu se tvoří bílá pěna, je čistá a dá se zde krásně plavat a ochladit se. Opravdu báječné koupání a navíc je zde pěkná vyhlídka na město a plno zeleně. Slunce začalo zapadat a tak se raději vracíme zpět.

Serrano

Cestou si koupíme něco k pití a sedneme si do krásné zahrady v našem  Pouso da Trilha. Paní recepční nám donesla na stůl mističku bílých a moc dobrých kuliček. Něco jako popcorn, ale mnohem chutnější. Navíc je tu volně káva a pitná voda po celý den a to mě moc potěšilo. Petra něco kouslo do nohy a má snad 10 cm veliký otok na noze. Jdeme spát bez večeře, čeká nás bohatá snídaně.